Administració pública
Govern centralitza els tràmits dels ajuts de l'habitatge perquè sigui un procés "més segur"
La sol·licitud es pot fer amb certificat digital i de manera presencial

Trini Marín, ministra d’Afers Socials
La centralització de la presentació dels tràmits com els ajuts a l'habitatge es fonamenta en "la necessitat de garantir una tramitació més eficient, segura i homogènia". Així ho ha explicat la ministra d'Afers Socials i Funció Pública, Trini Marín, en resposta a preguntes del conseller general del partit socialdemòcrata, Pere Baró.
Els ajuts a l'habitatge es poden tramitar amb certificat digital, i a través d'un sistema d'impersonalització dins la Seu electrònica que permet presentar la sol·licitud presencialment, sense necessitat de certificat digital, i autoritzar així una altra persona perquè actuï en el seu nom mitjançant un registre de representació. Marín ha apuntat que aquesta mesura respon a la voluntat de l'Administració de simplificar els procediments i, al mateix temps, garantir que ningú quedi exclòs per motius tècnics o personals.
La ministra també ha esmentat que Govern pretén assolir la transformació digital de l'Administració, tot potenciant l'ús dels tràmits digitals al 75%, mitjançant la Seu electrònica, i garantir que el 90% de la ciutadania disposi de certificat digital.
El Codi de l'Administració no es modifica
La ministra d'Afers Socials i Funció Pública, Trini Marín ha respost a Baró que el Codi de l'Administració no s'ha modificat per establir l'obligatorietat de fer els tràmits exclusivament per via telemàtica, perquè la via presencial continua existint sense restriccions.