TRAMVIA

La Seu d’Urgell referma el suport al projecte de connexió

L’alcalde afirma que el consistori “oferirà les màximes facilitats” per fer avançar el projecte

Souque, Barrera, Forné i Ganyet després de la reunió.

Souque, Barrera, Forné i Ganyet després de la reunió.SFG

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

La Seu d’Urgell referma el seu compromís amb el projecte de connexió ferroviària amb el Principat. Ahir, el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat, David Forné, va visitar la Seu d’Urgell per reunir-se amb l’alcalde del municipi, Joan Barrera, i abordar l’estratègia per impulsar la connexió via tren entre l’Alt Urgell i el centre d’Andorra. Segons Forné, l’alcalde va explicar que el consistori “oferirà les màximes facilitats per tirar endavant la iniciativa”. A la reunió també van assistir-hi Noëlia Souque, la nova ambaixadora d’Andorra per a la Cooperació Transfronterera, i Joan Ganyet, director de la comissió per a les relacions interpirinenques de la Generalitat i exalcalde de la Seu d’Urgell.

L’estudi del projecte ferroviari, segons va explicar Forné durant la presentació de la candidatura conjunta amb Catalunya al programa Poctefa de la Unió Europea, tindrà un cost d’uns 700.000 euros. Del total, Andorra n’aportarà 200.000 i la Generalitat els altres 500.000. Per part del Principat, l’estudi ja està elaborat, ja que forma part del “projecte inicial que avalua la connexió de la vall central [de Sant Julià a Escaldes] a través de transport segregat”.

Forné, a més, va assenyalar en el seu moment que falta analitzar “el trajecte referent a la part catalana” i que caldrà esperar fins a la tardor vinent per saber si Catalunya rebrà el finançament que possibilitaria avançar el projecte. En cas favorable, es començaria a elaborar un estudi de viabilitat i de traçats que trigaria un any i mig a estar enllestit. Anteriorment a la presentació de la connexió al programa Poctefa, Forné ja va parlar d’una obra “de molt llarg termini”.

Recentment, Ganyet, en una entrevista al Diari, va exposar que la Generalitat és plenament partidària d’aquesta infraestructura de mobilitat. “Cal tenir en compte que cada dia, a banda dels turistes, entren a Andorra prop de 1.800 treballadors transfronterers. És necessari, per tant, prescindir d’una part important d’autobusos i vehicles privats. La connexió, a més, té tot el sentit perquè seria la continuació cap al sud del tramvia que es planteja entre Sant Julià i Escaldes”, va afirmar Ganyet, que també proposa una extensió de la línia de Barcelona-Puigcerdà fins a la Seu d’Urgell.

tracking