NOU ESPECTACLE

Andorra Turisme capgira l’estratègia de preus del xou del Cirque du Soleil

La política d’entrades canvia amb l’oferiment de tiquets preferents i ‘prèmium’ per poder captar visitants més selectes

Jordi Torres, ministre Turisme i Comerç, durant la presentació d’‘Il·lu’.SFG

Gerard Mur
Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

De ser un espectacle d’accés totalment gratuït a oferir entrades a 59 euros. És el gir –de gairebé 180 graus– que Turisme ha donat, al llarg dels anys, a l’estratègia de preus i de promoció del Cirque du Soleil. L’aterratge, fa dotze anys, de la companyia quebequesa es va vendre –i així es va executar inicialment– com l’arribada d’un xou popular, obert, de franc. Ara, però, ja estem en una altra fase. Andorra Turisme continua contractant el Cirque du Soleil per impulsar l’inici de la temporada d’estiu –un període d’activitat turística tradicionalment baixa–, però l’enfocament i els interessos han canviat. Ara, en el marc de la caça del turisme de qualitat, la proposta del Cirque du Soleil ja inclou entrades prèmium. Aquesta és, de fet, una de les novetats que el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, van detallar ahir durant presentació a Ràdio Andorra del nou xou del circ, Il·lu. Aquestes entrades exclusives (entre 49 i 59 euros en funció del dia: feiners o cap de setmana) inclouran avantatges com ara una millor visibilitat, consigna gratuïta, evitar fer cua i marxandatge oficial. “Hi ha una demanda efectiva d’aquest tipus de producte. Cada any, com es pot veure, anem evolucionant, anem millorant la qualitat; les coses no poden ser gratuïtes”, va manifestar el ministre.

“Cada any, com es pot veure, anem millorant la qualitat, que les coses no siguin gratuïtes”
Jordi Torres, Ministre de Turisme i Comerç

Aquest any, Andorra Turisme ha decidit passar d’oferir dos tipus d’entrada (lateral i general) a cinc (lateral, general, central, preferent i prèmium). La central i la preferent es diferencien per la ubicació millorada a la grada: entre 30 i 37 euros la central, i entre 36 i 43 la preferent. La lateral i la general –les més econòmiques– es vendran a 19 i 25 euros la lateral, i a 25 i 32 la general. Torres va precisar que els tiquets prèmium no seran nombrosos: un 2% de les localitats totals (3.500). Tota aquesta diversificació de preus i l’oferiment de serveis exclusius s’entenen millor si recordem la irrupció del segell Andorra Selected el 2022.

“Per l’ambició que tenim, volem fer, com a mínim, els números de l’edició anterior”
Betim Budzaku, Director general d’Andorra Turisme

Enguany, les dates de l’espectacle seran molt similars a les de l’estiu passat: de divendres 4 de juliol a diumenge 3 d’agost (en continuïtat, tret de la pausa dels dilluns, i amb una première dijous 3 de juliol). Aquesta vegada, el fil conductor de la proposta del Cirque du Soleil serà la família i la interconnexió entre generacions: un avi amb les seves netes bessones visiten el Palau de les Il·lusions. “El públic espera acrobàcies, però també és molt important el fil argumental, el concepte creatiu, i aquest estiu veurem un homenatge a la família”, va apuntar Torres. Per al ministre, el xou del Cirque du Soleil és “un esdeveniment indispensable del mes de juliol, un dels mesos amb menor activitat turística”. Així, la contractació de la companyia quebequesa ajuda a remuntar l’inici de la temporada d’estiu (el contracte actual, de quatre anys, finalitza el 2027).

El pressupost associat a Il·lu és de 2.880.000 euros directes per al Cirque du Soleil i tres milions d’euros destinats a l’operativa, la logística. Cada nit d’espectacle té un cost de 136.000 euros. “És un preu més que raonable. Hi ha pocs artistes al món que amb 136.000 euros tinguin la capacitat de portar 3.500 espectadors en una sola nit”, va assenyalar Budzaku. L’any passat l’ocupació de localitats es va situar al 88% i la satisfacció mitjana dels espectadors va ser de 8,6 punts. “A partir del 80% d’ocupació estarem satisfets. Per l’ambició que tenim, però, volem fer, com mínim, els números de l’edició anterior”. Un 80% dels espectadors, per cert, són turistes. “Turistes que venen, que pernocten”, va reblar Torres.

ELS DETALLS d’‘IL·LU’

MÉS OPCIÓ D’ENTRADES

Andorra Turisme amplia el ventall de tiquets i n’ofereix cinc: lateral, general, central, preferent i prèmium.

LA FAMÍLIA, AL CENTRE

El fil conductor del nou espectacle serà la família i la interconnexió entre generacions.

LES DATES

Les dates seran similars a les de l’any passat: del 4 de juliol al 3 d’agost; en continuïtat, tret de la pausa dels dilluns.

EL PRESSUPOST

El Cirque du Soleil cobrarà directament 2.880.000 euros i l’operativa costarà tres milions.

tracking