PATRIMONI

Comencen les visites gratuïtes a Casa de la Vall

La sala de sessions de Casa de la Vall.

La sala de sessions de Casa de la Vall.Consell General

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Des d’ahir i fins al dissabte 29 de març, l’entrada a la Casa de la Vall serà lliure. La mesura, impulsada pel Consell General, s’ha pres perquè tothom qui ho vulgui pugui visitar la seu històrica del Parlament, just abans de les obres de restauració que es duran a terme a partir del mes d’abril. Serà una ocasió irrepetible per veure l’edifici tal com el coneixem, amb l’aspecte que li ha donat l’última gran reforma de l’any 1962, ara fa seixanta-tres anys.

A partir de l’abril la Casa de la Vall restarà tancada per treballs de reforma i restauració que s’allargaran fins al mes de desembre d’aquest any. El projecte el lidera l’arquitecte Enric Dilmé, que serà l’encarregat que l’edifici torni a lluir amb els elements i característiques semblants del segle XVIII i XIX.

Al llarg d’aquest mes el Consell General exposarà al cap de casa de la Casa de la Vall una mostra de les obres dels artistes andorrans que formen part del Fons d’Art del parlament. L’exposició Art andorrà. El fons d’art del Consell General mostrarà trenta-sis obres de les més de setanta que consta el fons d’artistes pròpiament andorrans. L’exposició inclou principalment pintura, fotografies i escultures. També es mostraran els tres cartells commemoratius de l’aniversari de la Constitució que s’han fet fins ara.

Un cop es tanqui Casa de la Vall, s’ha acordat amb l’Àrea de Museus i Monuments que es pugui visitar el nou hemicicle del Consell General. Actualment, ja s’està treballant en el relat i el guió que explicaran els guies durant la visita que està previst que tingui una durada d’uns trenta minuts i restringida a grups de com a màxim 15 persones sota reserva prèvia.

tracking