TRANSPORT PÚBLIC

AndRail considera que la frontera no impedeix el tramvia

L’entitat ha fet una demanda d’informació al Govern en considerar elevat el preu de l’estudi

Cua de vehicles per a creuar la frontera.

Cua de vehicles per a creuar la frontera.Fernando Galindo

Daniel Muñoz
Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

AndRail considera que la frontera no serà un problema per al funcionament del tramvia. Tal com va assenyalar ahir el portaveu de la plataforma ferroviària andorrana, Sebastià Mijares, en declaracions al Diari, “hi ha tot un munt de fórmules per evitar que hi hagi irregularitats”, com “les que ja s’apliquen amb els busos que creuen cada dia la duana”. Entre les propostes que fa Mijares es troba la contractació de policies a cada parada o un control del passaport a la sortida de cada punt de sortida. “Per exemple, en el tren que connecta Finlàndia i Rússia, a l’inici i al final de la línia sempre pugen els cossos de seguretat per revisar que no hi hagi irregularitats. I, si n’hi ha alguna, fan baixar la persona implicada”, va concretar.

“S’ha de comprendre que un transport públic eficient desplaça més persones que el cotxe”Sebastià Mijares, Portaveu d’AndRail

De la mateixa manera, Mijares va apuntar que des de l’entitat s’ha fet una demanda d’informació al Govern, ja que “entenem que 700.000 euros per fer un estudi de viabilitat ens sembla car”. Segons el portaveu, “si ens basem en estudis similars com el que ja va plantejar la Generalitat per connectar la Cerdanya amb Andorra i Barcelona a través d’FGC, va costar 120.000 euros”. “Nosaltres entenem que s’estarà planificant de cara al futur i calculant imprevistos que es puguin acabar donant”, va explicar. En aquesta línia, Mijares va fer referència al fet que al Principat “no hi ha marc legal de projectes ferroviaris” perquè “mai hem tingut tren, bàsicament”. “Encara som un país embrionari en aquest sentit. A Catalunya, per exemple, passa tot el contrari. S’hi ha de confiar”, va relatar.

Preguntat per quins llocs considera que podria realitzar-se el recorregut degut a la manca d’espai, Mijares va donar importància al fet que “s’ha de canviar la mentalitat que impera al país” i, “potser, el que s’ha de fer és restar espai al cotxe i donar-lo al tramvia”. “De la mateixa manera que no calen avingudes tan amples amb dos carrils i aparcaments a les vores. Potser, el que fa falta és comprendre que un transport públic real i eficient pot desplaçar moltes més persones que el vehicle privat”, va declarar. Mijares va recordar que “s’estaria oferint una millora substancial en la qualitat de vida dels treballadors”, ja que “tant la Seu d’Urgell com el Principat compartim realitats urbanes semblants” i “els mateixos reptes de mobilitat”. Mijares va relatar que la capital de l’Alt Urgell “no es pot acabar convertint en un aparcament gegant” i que “s’han de buscar fórmules per evitar que les cues i els cotxes acabin paralitzant la vida” de la localitat.

tracking