Govern
Salut actualitza el calendari de vacunació per combatre millor un parell de malalties
La modificació entrarà en vigor a partir del dia 1 de setembre del 2024

La modificació permet substituir dues dosis de vacunació millorades
El Ministeri de Salut informa de l’actualització del calendari de vacunació sotmès al Pla de vacunacions sistemàtiques obligatòries amb l’objectiu de substituir dues dosis de vacuna millorades i que permeten ampliar la protecció.
Els canvis impliquen la incorporació de la vacuna antipneumocòccica conjugada 20-valent en la vacunació contra el pneumococ en substitució de la vacuna conjugada 13-valent, amb la pauta d’administració d’una dosi als 3, 5, 7 i 13 mesos, i la substitució de la dosi de la vacuna contra el meningococ C conjugada, a l’edat de 4 mesos, per una dosi de la vacuna antimeningocòccica conjugada tetravalent A, C, W i Y.
Aquesta modificació entrarà en vigor a partir del dia 1 de setembre del 2024. Atès que en el moment del canvi de calendari hi haurà infants que ja hauran començat el procés de vacunació amb les vacunes substituïdes i d’altres que ja l’hauran completat, Salut ha inclòs al decret de modificació el protocol que cal seguir en aquests casos