Tribunals

Deu mesos condicionals per l'atropellament mortal d'Encamp

El conductor, condemnat per homicidi per imprudència greu, perd el carnet de conduir per un període de 19 mesos

L'accident es va produir al nou vial d'Encamp.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’autor de l’atropellament mortal que es va produir el 20 de juliol del 2021 al nou vial d’Encamp va ser condemnat el febrer del 2023 per ordenança penal a 10 mesos de presó condicional i a la retirada del carnet de conduir per 19 mesos. L’home, que tenia 60 anys en el moment dels fets, ha estat condemnat per un delicte major d’homicidi per imprudència greu. La responsabilitat civil per l’accident s’haurà de determinar en període d’execució de l’ordenança penal.

Els fets van passar a les cinc i deu de la tarda, quan el vehicle Mercedes Benz, model C180 K i matrícula andorrana conduït pel condemnat circulava pel nou vial d’Encamp, pel carril dret en direcció descendent de Canillo cap a Escaldes-Engordany. En arribar a l’altura del punt quilomètric 4,670, un cop passades les estacions de servei que hi ha en aquest tram de la carretera i en el transcurs d’un revolt obert cap a l’esquerra de llarg recorregut, el conductor hauria perdut el control del vehicle i hauria sortit del seu carril de circulació descendent vers el seu marge dret fins a arribar a la vorera, on va atropellar un vianant i va acabar col·lidint amb un vehicle especial tipus excavadora trepant que s’hi trobava fent tasques de rebaixa de paviment de la vorera. En el moment de l’atropellament el vianant estava treballant sobre la vorera.

La col·lisió contra el vianant s’hauria produït amb la part davantera-lateral dreta del vehicle que conduïa l’encausat, i hauria fet que l’operari fos projectat uns metres i que xoqués contra l’estructura metàl·lica de la carrosseria de l’excavadora, acabant estès al terra de la vorera en posició decúbit supí i causant defunció quasi immediata, sense possibilitat de ser reanimat pels serveis mèdics. L’impacte del cos amb l’estructura metàl·lica de l’excavadora va ser d’una violència molt elevada i li va provocar la pèrdua de massa encefàlica, que es va disseminar en diverses porcions tant sobre el cos de la víctima com pels voltants de la zona de l’accident. Després de l’atropellament del vianant, el vehicle conduït per l’encausat va quedar encastat contra el braç articulat de l’excavadora, la qual es trobava a l’interior de l’obra, ocupant la totalitat de la vorera.

Segons es desprèn de l’informe medicoforense preliminar d’autòpsia judicial, el vianant va morir a causa del traumatisme cranioencefàlic greu sofert arran de la col·lisió, que li va produir un xoc hipovolèmic per hemorràgia externa i subaracnoidal, destrucció de massa encefàlica i luxació atlantooccipital secundaris al traumatisme referit, sense perjudici de l’existència d’altres lesions i fractures en altres parts del cos.

En cap moment el conductor hauria dut a terme cap maniobra de frenada o gir per evitar l’atropellament. En el moment de l’accident, la calçada estava en un estat òptim de conservació per a la circulació, hi havia bona visibilitat i no s’hi apreciava cap obstacle visual que impedís al conductor percebre el vianant. No obstant això, la víctima no duia posada cap vestimenta reflectant. La manca de concentració en la conducció i la possibilitat que el detingut hagués tancat els ulls i s’hagués quedat adormit podrien ser l’origen de la pèrdua de control del vehicle i de l’atropellament mortal.

tracking