reportatge

Disfresses de tota mena

Nens, adults i joves han desfilat amb les vestimentes comprades, casolanes o de qualsevol mena durant aquest cap de setmana pels carrers de totes les parròquies, encarnant als seus personatges preferits.

Concurs de disfresses a la Massana, ahir.Eduard Comellas

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La festa de disfresses per excel·lència, el Carnaval, ha tingut lloc aquest cap de setmana a totes les parròquies. Nens, pares i adults han sortit i sortiran al carrer vestits de temes diferents: alguns aposten pels personatges de ficció, altres pels animals, reals o mitològics, i també n’hi ha que es disfressen de figures històriques o de professions. Les possibilitats són tan àmplies com la imaginació i la butxaca ho permetin.

La botiga de disfresses Party Fiesta és testimoni de la gran varietat de disfresses que demana la gent. Jennifer Leal, una treballadora que fa vuit anys que és a l’empresa, va apuntar que els clients “demanen de tot” sense que destaqui cap disfressa o tema en especial. El que sí que va notar és que la gent busca disfresses manuals quan no són capaços de trobar exactament el que busquen. La Mar Lorenzo, una noia de Tarragona, però resident a Andorra la Vella, va apuntar que ella volia anar de nimfa, però “no vaig trobar la disfressa que volia, així que en vaig comprar les parts i me l’he acabat fent jo”.

El carnaval és una festa que no té edat. La treballadora del Party Fiesta va apuntar que a la botiga ve gent de totes les edats a buscar la disfressa perfecta per gaudir de les festivitats. Així ho van corroborar l’Antoni Borràs i la Emília Gonzàlez, un matrimoni amb dos fills d’Andorra la Vella, un nen i una nena, que van assegurar que “ja abans de tenir els nens ens disfressàvem, però ara amb encara més motiu”, va apuntar la mare dels nens.

La gent prefereix renovar les disfresses cada any. Durant els vuit anys que porta treballant al Party Fiesta, Lorena s’ha fixat que sovint la gent prefereix estrenar una disfressa nova cada any, ja que “si l’any passat ja en vas utilitzar una, aquest any no repetiràs, és diferent si la vas fer servir”.

La campanya de carnaval ja s’equipara a la de Halloween. La nit de morts, que ha guanyat molta notorietat els últims anys, ja suposa una quantitat de vendes similar a la de carnaval, segons va comentar Lorena, que, tot i no tenir dades de vendes exactes, va apuntar que el volum de trànsit a la botiga és molt similar a la campanya de febrer i la d’octubre.

El carnaval comparteix moment de l’any amb una altra festivitat, el dia dels enamorats. Al Party Fiesta van apuntar que a la botiga solen rebre clients buscant decoracions per Sant Valentí, però a l’establiment, especialment dedicat al 14 de febrer, només hi tenen globus, per tant, no han notat un gran augment de vendes en aquest sentit.

Però les parelles preguntades van coincidir en el fet que, tot i no ser una celebració tradicional, sí que solen reservar sopars als restaurants i, en alguns casos, intercanvien regals com a mostra d’amor.

tracking