SALUT

Egara preveu optar a la concessió del transport sanitari després de renunciar al servei

L’empresa renuncia al servei perquè no pot assumir les despeses del conveni col·lectiu

Un treballador de l'UTE de les ambulàncies.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’UTE Andorrana de Transport Sanitari (ATS) –conformada per Egara, Ambulàncies Carlemany i Ambulàncies Valira– va fer efectiva ahir la renúncia a mantenir el servei del transport sanitari no medicalitzat per qüestions econòmiques. El SAAS va informar en un comunicat que es farà un nou concurs per donar l’adjudicació, tenint en compte que el conveni entra en vigor l’1 d’abril vinent, data fins a la qual Andorrana ATS seguirà funcionant.

La notícia no va sorprendre els treballadors, que intuïen que sense la injecció monetària del SAAS l’UTE es veia incapaç de complir els compromisos que s’han fixat en el conveni –amb la tretzena paga–, que dimecres va rebre la resolució positiva del departament de Treball. Tot i això, respiren alleujats perquè s’acaba amb un serial i una indefinició que s’ha allargat massa.

El portaveu de la companyia catalana, Oriol Tort, va admetre ahir que aquesta possibilitat és molt plausible, si bé va voler ser cautelós en espera de les condicions del nou concurs: “Si són com les actuals segur que no ens hi presentem i dubto que ho faci alguna altra empresa.” Cal recordar, però, que són les empreses les que fan l’oferta en funció dels paràmetres que imposa el SAAS i aquest tria la que considera més bona.

Tor va atribuir a motius econòmics la renúncia: “És inviable en les condicions actuals, ja que els números no quadren.” Qüestionat per què l’empresa va pactar un conveni que no pot complir, Tort va afirmar que “tots els convenis han de servir per millorar les condicions dels treballadors i per aquest motiu es va signar”. Tampoc va ignorar que confiaven en una injecció econòmica del SAAS que no s’ha produït, una decisió que la mateixa parapública va explicar que no era possible perquè infringiria la llei, tot i que s’havien previst 90.000 euros per a aquest supòsit.

Fonts sindicals van posar en dubte que una empresa que ha renunciat a una concessió pugui tornar a presentar-se al concurs, encara que hi pot haver fórmules legals per fer-ho. Tampoc es veu tan fàcil trobar una empresa amb les ambulàncies disponibles –són necessàries deu– per començar a circular per Andorra.

Aquest és un afer que va començar tort des de l’inici, quan la guanyadora del concurs hi va renunciar, segons va dir, perquè havia fet malament els càlculs. Va ser ATS, com a segona, qui va assumir la concessió.

tracking