TRANSPORTS

El vol a Palma va aterrar a Lleida per falta de combustible

El dipòsit de l’aparell d’Air Nostrum no duia el querosè suficient per fer el trajecte d’anada i tornada i es va abastir a Alguaire

El primer vol de la línia, el 5 de gener.Dani Silva

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El vol d’Air Nostrum que va enlairar-se de l’aeroport Andorra-la Seu va haver d’aterrar a les instal·lacions d’Alguaire per repostar combustible, ja que no en portava prou quantitat per arribar al seu destí, Palma de Mallorca. Des de companyia, que pertany a Iberia, atribueixen l’incident de diumenge a la tarda a problemes tècnics, però fonts properes a Air Nostrum van assegurar ahir que l’aterratge a Lleida va estar motivat per omplir el dipòsit, ja que aquesta instal·lació no està disponible a la Seu d’Urgell.

Es desconeix el motiu d’aquesta equivocació de càlcul, i tot apunta a una errada humana a Palma per part del responsable de fer el repostatge. Per exemple, tots els vols amb destí a la Seu i tornada a Madrid porten prou carburant per fer amb seguretat el vol d’anada i tornada. El secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, va afirmar ahir en una roda de premsa que des de la companyia s’han adduït “raons tècniques”, però va afegir que si es confirma la falta de combustible “s’hauria de tenir molt controlat i esperem que no torni a passar”.

Aquest era el segon vol del nou trajecte que uneix Palma i Andorra-la Seu. L’avió de la companyia amb seu a València ha d’omplir el dipòsit amb querosè suficient per anar i tornar, atès que a la Seu no és possible. Així es fa de manera rutinària a la línia de Madrid i també ha de funcionar de la mateixa manera en la que surt de Palma de Mallorca.

En aquest cas, el pilot es va adonar quan va enlairar-se de la Seu d’Urgell que no disposava dels litres necessaris i va decidir fer una aturada a l’aeroport d’Alguaire per acabar d’omplir el dipòsit. L’aparell va estar inactiu uns vint minuts a l’aeroport lleidatà i després es va enlairar cap al destí final, on va aterrar amb una hora de retard.

Des de la companyia s’ha justificat aquest fet amb motius “tècnics”. El passat 5 de gener va aterrar a l’aeroport d’Andorra-la Seu el primer vol de la nova ruta entre el Principat i les illes Balears. Va sortir a les 8.45 hores de Palma de Mallorca i van arribar 40 passatgers d’un màxim de 50, ja que per motius de seguretat no es podien omplir els 72 de la capacitat de l’avió, de manera similar a la línia entre Madrid i Andorra-Pirineus.

tracking