El sector privat estarà representat al consell general d'Andorra Turisme

Una entitat aplega la Cambra de Comerç, la CEA i tretze empreses i associacions diferents

Presentació del CSPT.CAMBRA DE COMERÇ

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El sector privat del turisme ja té representativitat al consell general d’Andorra Turisme, després que s’hagi constituït per primera vegada el Consell del Sector Privat del Turisme (CSPT), que aplega la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra; la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), i 13 empreses i associacions: la Unió Hotelera d’Andorra, Autèntics Hotels, l’Associació d’Empreses d’Allotjaments Turístics, Ski Andorra, Naturland, Caldea-Inúu, Unnic Andorra, l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra, l’Associació de Transports Públic de Viatgers d’Andorra, l’Associació de Comerciants Riberaygua i Travesseres, l’Associació Comerciants del Centre Històric d’Andorra la Vella, l’Associació de Comerciants de l’Eix Central i l’associació Apropas.

En el marc de la presentació de l’entitat, celebrada ahir, es van presentar els portaveus: Ricard Vicens, vicepresident de serveis turístics de la Cambra, i Esther Santuré. També es van donar a conèixer els tres representants del sector privat que ja s’han incorporat al consell d’administració d’Andorra Turisme i que són Jordi París, Sònia Yebra i Josep Marticella. Finalment, es va aprofitar per revelar la imatge corporativa que expressa la unió dels tres grans grups del sector turístic privat. Segons van explicar en un comunicat, és a través d’aquesta imatge que s’ha estructurat la representativitat del grup de treball, integrada per allotjament, producte especialitzat i agències de viatge, comerç i transport de viatgers.

La constitució d’aquest consell es fa després d’un any de treball en què es van definir els cinc reptes principals que ha d’afrontar el sector: el model aspiracional de turisme; la transversalitat, la innovació i la digitalització; la dignificació del sector, i els escenaris de futur i desestacionalització, i la sostenibilitat. Després de la definició de les fites principals, el CSPT va crear tres comissions perquè s’encarreguin de realitzar el seguiment a les propostes d’estratègia turística, presentada al ministeri de Turisme i Comerç; l’obtenció i anàlisi de dades, i recursos humans, que es treballa a través de la Confederació Empresarial Andorrana. Així doncs, el consell tindrà com a principal fita donar veu al sector privat i vetllar pels interessos generals prioritzant la competitivitat del sector i assolint un alineament entre el sector públic i privat en matèria turística.

tracking