Interior

Canvis legislatius per facilitar les incorporacions a la seguretat privada

Interior canviarà la llei per afavorir la incorporació de personal a les empreses del sector

Les empreses de seguretat estan satisfetes amb els canvis anunciats per la ministra.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les empreses de seguretat privada tenen problemes per contractar personal a causa de l’excessiva rigidesa de la normativa que les regula. Per aquesta raó, el ministeri de Justícia i Interior, encapçalat per Ester Molné, s’ha fixat, entre les línies estratègiques per a la present legislatura, la modificació de la Llei de seguretat privada, del 31 de març de l’any passat, i el reglament que la desenvolupa, segons va exposar en la seva compareixença davant de la comissió legislativa de Justícia, Interior i Afers Institucionals.

L’objectiu de la reforma en marxa és facilitar la incorporació de treballadors a les empreses d’aquest sector en vista que, segons va manifestar la ministra, les empreses d’aquest àmbit estan tenint “moltes dificultats per trobar treballadors”. Així, entre els canvis previstos, es contempla, per exemple, la flexibilització de requisits per als candidats que es volen incorporar a aquesta activitat eliminant l’obligatorietat de disposar de carnet de conduir inicialment, tot i que posteriorment es pugui exigir. D’aquesta manera, les empreses podrien destinar de forma transitòria els nous empleats a tasques per a les quals no sigui necessari aquest document.

Les empreses veuen amb bons ulls els canvis previstos en la llei. En aquest sentit, el director de seguretat de Protecvall, Joan Mussarra, va manifestar que va ser la seva companyia la que va demanar al ministeri que s’inclogués a la llei diversos aspectes en entendre que a la regulació actual en funcionament hi ha “coses millorables”, si bé serà el conjunt del sector el que en sortirà beneficiat. Així, ja no caldran entre 3 i 6 mesos per “activar una persona”, un període de temps que “com va entendre perfectament el ministeri, és inviable”. Al mateix temps, s’eliminarà l’obligatorietat que tots els treballadors tinguin carnet de conduir, “una cosa que és absurda”, tenint en compte que són diverses les tasques que poden portar a terme des d’una empresa de seguretat.

Per la seva banda, la responsable de recursos humans de Valira Seguretat, Anna Parramon, va considerar també “positiu” que la nova regulació sigui “una mica més flexible”. “Fins ara, els nous treballadors no podien iniciar les activitats fins que no haguessin passat unes proves, quan poden fer altres serveis fins que siguin vigilants”, va explicar Parramon. Valira Seguretat espera, a més, que es desenvolupi la llei per tal que els permeti la creació d’una escola de formació.

El sotsdirector de Seguretat del grup Menta, Joan Amorós, va afirmar que “estem totalment d’acord amb la modificació proposada, ja que ens permetrà poder flexibilitzar el procés de contractació de vigilants de seguretat i donar un bon servei al nostre client”. A més, “també estem d’acord en el fet que la reforma, tot i flexibilitzar certs requeriments, es fa sense perdre de vista l’esperit de la Llei, la de professionalitzar el sector de la seguretat privada al nostre país i donar serveis de qualitat”, va afegir Amorós.

El ministeri fiscal considera també que la llei de seguretat privada “té un gran potencial de millora”, ja que estima que “podria ser més completa” en relació amb la regulació de les detencions o retencions per part dels vigilants de seguretat i escortes privats. Segons es va posar de manifest en la inauguració del darrer any judicial, la forma amb què s’habilita aquesta acció “es presta a una confusió que pot generar problemes d’aplicació pràctica”, i afectar la llibertat de les persones.

Aquest aspecte, però, no va ser esmentat per la ministra com a objecte d’una possible modificació de la llei en la seva compareixença davant de la comissió legislativa.

tracking