Estiu de rebaixes “regulars” als comerços

Les botigues no han tingut les vendes esperades, tot i veure una alta afluència turística

Un aparador anunciant descomptes.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La temporada de rebaixes d’aquest estiu ha deixat sensacions “regulars” als comerços dels país, segons van poder confirmar alguns establiments al Diari. Els locals han notat que el juliol i l’agost han sigut de forta afluència turística, però molts han coincidit que no ha tingut un impacte directe a l’hora de facturar.

La botiga Àlex va destacar una baixada de clients al local, tot i que s’ha presentat un estiu de forta afluència turística. “La pluja ha sigut una de les afectacions”, va explicar la propietària del local, Vicky Filba. Disposa de diverses botigues al centre del país i cap no ha tingut la rebuda de l’estiu passat. “Un 60% dels ciutadans francesos no han tingut vacances”, va explicar Filba amb relació a la caiguda de clients. La botiga Douglas tampoc ha experimentat un estiu “gaire bo” i ho atribueix a la creixent demanda de les compres online des de la pandèmia, acompanyada de l’increment dels preus al país. “Els visitants tenen ara els preus molt més estudiats”, va declarar la botiguera, Paqui Martín.

Alguns dels establiments consultats van declarar que, cada vegada més, els clients “entren, miren i marxen” sense efectuar cap compra i els botiguers temen que els preus rebaixats no sigui una estratègia suficient per incentivar les compres ni un atractiu per als compradors de fora. És el cas de Joaquín Silva, que va obrir una saboneria fa dos mesos amb l’expectativa de gaudir dels mesos d’estiu, però no ha tingut l’èxit que esperava. Segons va explicar, no ha superat “les expectatives”.

D’aquesta manera, prescindir de les rebaixes no queda lluny de les decisions empresarials d’alguns establiments. La sabateria Anna porta prop d’una dècada amb la persiana apujada i ja no treu partit a la temporada de descomptes. “El mes d’agost ha sigut dolentíssim, l’hivern sol funcionar molt millor”, va explicar la propietària, Anna Carmona. La botiga no ofereix productes a preus rebaixats i disposa, únicament, de preus fixos. La seva clientela és, en la majoria, resident i de gent del barri, fet que s’ha vist accentuat per les obres per fer per a vianants la via on se situa el local. “Abans passaven més cotxes i podíem veure que venia més gent de fora”, va declarar Carmona.

Des d’un altre establiment de la zona també van exposar afectacions en el seu negoci per la manca de circulació de vehicles i ha vist una caiguda en l’afluència de clients de fora. La seva propietària, Natàlia Aguilera, va decidir disposar de preus descomptats al llarg de l’any sense prioritzar les èpoques de major atracció turística, fet pel qual no ha registrat un augment de les vendes durant els mesos d’estiu.

tracking