comerç

La tecnologia i els jocs educatius, els més buscats durant la festivitat de Nadal

Les grans superfícies creuen que la inflació no s’ha fet notar tant com es preveia

El centre comercial d'Epizen a Sant Julià de Lòria.EPIIZEN

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La tecnologia i els jocs educatius van ser les peticions que més es van fer al Tió i als Reis de l’Orient durant aquestes festivitats nadalenques. Segons els centres comercials del país, les ventes d’aquests dies han superat les expectatives davant una inflació que es mantenia alta. Així, el director d’Epizen, Edgar Martínez, va apuntar que “la tendència del regal a partir dels vuit anys és un regal més tecnòlogic; els menors encara es mantenen en la línia de trencaclosques o jocs educatius i mecànics”. En aquest sentit, Martínez va dir que la tradició del Punt de Trobada va fer que els jocs que més es busquessin en aquesta gran superfície fossin els “més convencionals”, si bé la moda juvenil també va notar un increment més substancial.

Pel que fa als grans magatzems Pyrénées, el seu director, Josep Maria Charques, va indicar que la campanya de Nadal va tenir un ritme “correcte”, destacant també aquells jocs vinculats a noves sèries de televisió, els quals també han vist un increment de la demanda substancial. “Hi ha hagut canvis, també; per exemple, la gent ha començat a canviar la bicicleta pel patinet elèctric”, va explicar Charques.

Quant als preus afectats per la inflació, els dos directius van apuntar que, si bé hi havia una afectatció evident, no s’ha notat tant com es preveia. “En el moment de la infació Epizen és el lloc on anar a comprar; som el centre comercial més barat del país i la província”, va defensar Martínez, que va apuntar que “la gent s’acaba deixant portar, tot i que evidentment no s’oblida de la butxaca”. El directiu d’Epizen, que va destacar que l’aprovisionament amb temps va ajudar a mantenir els preus baixos, va explicar que en aquelles joguines superiors a 300 euros enguany ha estat molt present l’opció del finançament.

Pel que fa a l’arribada de turistes per dur a terme compres de Nadal, Martínez va explicar que la presència de compradors estrangers ha estat una realitat des de l’obertura del centre comercial i va destacar que, segons les primeres dades amb les quals treballen, el 30% dels consumidors són locals, molt per sobre del 7% que es registrava amb l’antic Punt de Trobada.

tracking