ENSENYAMENT

L'educació com a eix central dels debats de recerca

La proposta organitzada per Educació, la SAC, Andorra Recerca+Innovació, i MoraBanc, serà el 14 i 15 de novembre

Sessió debats de recercaArxiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La proposta dels quinzens Debats de recerca "La investigació en l'àmbit educatiu" organitzats pel ministeri d'Educació i Ensenyament SuperioE, laSocietat Andorrana de Ciències (SAC), Andorra Recerca+Innovació, i amb el patrocini de MoraBanc, es durà a terme els dies 14 i 15 de novembre del 2022, segons informa l'executiu en un comunicat. El principal objectiu dels Debats és difondre la recerca relacionada amb Andorra realitzada per investigadors del país o altres científics experts i crear un fòrum en què es reflexioni sobre l’estat de la recerca al Principat.

Per això enguany, la matèria escollida en aquesta edició és l'educaciói els debats se centraran en tots els aspectes de l’ensenyament, i especialment en els nous reptes de l’educació pel segle XXI, l’educació en ciències i STEAM i l’ensenyament de les llengües. En aquest sentit, l'executiu assenyala que el primer dia després de la inauguració, s'oferirà una conferència plenària a càrrec de Martina Marquilló i Larruy per abordar els reptes i paradoxes de l'educació del segle XXI.Després hi haurà dues ponències breus de 20 minuts cadascuna a càrrec de Blanca Carrera –“Les competències i el plurilingüisme a la formació inicial de mestres: una realitat nacional i internacional”– i d’Aura Trifu –“Oportunitats i reptes per cultivar capacitats d’autoregulació sostenible del consum. Lliçons apreses amb una escola andorrana de maternal i primera ensenyança”–.

Els debats seguiran el dimarts 15 de novembre amb més ponènciespresencials a càrrec de Montserrat Brugulat –“Sumant en l’educació per a la sostenibilitat”–, d’Aleix Dorca i Josa –“La dinàmica de tecleig com a eina per identificar usuaris en entorns educatius”–, de Presentació Tor –“L’ensenyament-aprenentatge de la llengua francesa a finals de primera ensenyança a les escoles francesa i andorrana d’Escaldes: el rol dels errors en la millora de l’expressió oral”–, de Ferran Costa – “L’ús de les tecnologies mòbils a l’aula d’anglès de l’escola andorrana. Un cas d’èxit?”–, i de Nadia Azzouz –“Rol de la ludificació en l’aprenentatge de segones llengües”–. A més, cada jornada es clourà amb un debat.

Govern especifica que el programa inclou sis ponències escrites que seran publicades posteriorment: d’Helena Prieto –“La lectura dialògica a l’aula. Com podem millorar les habilitats acadèmiques i psicosocials dels nostres estudiants des de l’ensenyament basat en l’evidència”–, de Salvador Sala –“L’ensenyament i l’aprenentatge de competències de ciutadania democràtica a la segona ensenyança de l’Escola Andorrana”–, deosep Fortó i Betlem Sabrià –“És possible la formació dual universitària transfronterera? Identificació d’opcions en el marc del projecte Poctefa LLL- Tranversalis”–, de Marta Fonolleda –“Les sortides escolars com a oportunitat per aprendre ciències”–, de Rosa Pons –“Factors de decisió didàctica en l’ensenyament de matemàtiques a la segona ensenyança d’Andorra”–, de Lídia Rabassa –“La lingüística de la variació, eina pedagògica, al servei de l’ensenyament de les llengües. Aplicació al català d’Andorra”–.

tracking