BANCA
MoraBanc es fixa l'objectiu d'assolir els 50 milions de benefici el 2024
L’entitat invertirà 20 milions en el procés de digitalització i la millora tecnològica
MoraBanc ha presentat aquesta setmana el pla estratègic 3.0, que encara fins al 2024 tres centenars de treballadors de les plantilles de l’entitat i de BSABanc, en un acte al Centre de Congressos d’Andorra la Vella. El principal objectiu de l’entitat és assolir el 2024 els 50 milions de benefici i “continuar sent el primer banc andorrà en benefici”, a banda de potenciar el creixement en mercats externs, segons va anunciar ahir a través d’un comunicat. Per assolir-ho, els pilars seran la digitalització “i una proposta de productes i serveis amb valor afegit per al client”.
L’any 2024, quan es culminarà el pla estratègic, la previsió de MoraBanc és situar-se entre els 12.000 i els 15.000 milions d’euros de recursos gestionats i mantenir els alts nivells de solvència i rendibilitat, “valors que sempre han estat essencials en la gestió de l’entitat”, destaca el comunicat. S’esperen, a més, guanys en tots els mercats en què opera l’entitat amb la consolidació de la tendència positiva de Boreal (Zuric i Miami) i el creixement de MoraWealth (Barcelona).
La digitalització és un dels pilars del full de ruta i es destinaran 20 milions d’euros en tres exercicis. El president de l’entitat, Juan María Nin, i el conseller i director general, Lluís Alsina, van explicar les línies estratègiques d’aquest futur imminent i Alsina va remarcar que “el nou pla estratègic 3.0 ens ha de permetre traslladar el banc fins al mòbil de cadascun dels nostres clients”, a banda de “continuar el creixement a Andorra per consolidar el nostre lideratge al país, definir una proposta de valor unificada i un model de creixement sostenible a les nostres filials internacionals”. Nin, al seu torn, va destacar els reptes del sector, posant en valor la fusió amb BSABanc. “El context macroeconòmic actual és complex i obligarà el nostre sector a transformar-se. A MoraBanc hem actuat amb visió estratègica i amb diligència, vetllant pel futur de la nostra entitat, així com pels interessos dels nostres clients, empleats i accionistes. BSABanc és, sens dubte, el millor soci per acompanyar-nos en aquest viatge”, va defensar. L’acte d’aquesta setmana també va servir perquè la direcció de l’entitat donés la benvinguda als empleats de BSABanc sota el lema Una suma que suma. “La intenció d’aquest lema és que totes les persones que s’incorporin a MoraBanc se sentin part d’un equip fort, i que aportin el valor i les ganes necessàries per contribuir a assolir els objectius del nou banc dins i fora d’Andorra”, va remarcar el conseller i director general.