AEROPORT ANDORRA-LA SEU

Economia encarrega un estudi per al desenvolupament de noves rutes a l'aeroport

El ministre Jover ha explicat que l'executiu continua apostant per l'ampliació de línies regulars

Bateig de l'avió d'Air Nostrum el dia del primer vol.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern ha encomanat a l'Associació Internacional de Transport Aeri (IATA) un estudi per al desenvolupament de noves rutes des de l'aeroport d'Andorra–LaSeu. Així ho ha explicat el ministre de Finances iPortaveu, Eric Jover durant la roda de premsa posterior al consell de ministres d'aquest dimecres.Així, Jover ha recalcat que l'executiu continua apostant per l'ampliació de línies regulars "per desenclavar el país".

En aquest sentit, l'estudi s'ha demanat per obtenir una valoració objectiva que permeti donar els elements a l'executiu per considerar quines serien les noves rutesmés òptimesper establir des d'aquesta infraestructura aeroportuària. Així, la intenció és que l'informe apunti quines línies regulars podrien establir-se, amb quins criteris i amb quina necessitat de finançament, en cas que fos necessari.

Jover ha assenyalat que la intenció és "anar més enllà de la ruta que tenim a Madrid". En aquesta línia, ha afirmat que aquesta ruta "està funcionant bé, està anant per sobre les expectatives". Per això, l'executiu es planteja ampliar la freqüència de vols en aquesta línia, però no ha pres encara una decisió. Pel que fa a les possibles noves rutes, el titular de Finances ha dit que "hi ha algunes que hem considerat interessants. La connexió amb França és prioritària, però també ens hem plantejat Lisboa, Mallorca o Londres, tot i que en aquest destí existeix una complexitat en estar fora de l'espai Schengen".

Per altra banda, el ministre ha defensat que el fet que l'estudi estigui desenvolupat per laIATAdona una base sòlida de treball, tant pel que fa al coneixement del mercat i a l'experiència en estudis de trànsit, a la possibilitat de tractar directament amb les aerolínies, i l'accés a bases de dades d'especial interès per al desenvolupament de rutes.

Demanat per la compensació aAirNostrumper la línia a Madrid, el ministre Jover ha dit que des de Govern es van fer "les partides necessàries per afrontar el 100% de les compensacions (és a dir el màxim que estava prevista al plec de bases), més enllà d'això haurem d'acabar de veure com es tanca elperíodedecòmputsi com es fan els tancaments".

Canvis en el reglament del cos de bombers

L'executiu ha aprovat dos reglaments pel Cos de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvaments, un per l'accés i promoció i l'altre pel que fa a l'estructura orgànica del cos.

Pel que fa a aquesta última s'actualitza la normativa vigent per adaptar l'estructura del cos als requeriments actuals. Així, neix la Unitat Sanitària amb la finalitat de reforçar la tasca en matèria de sanitat, dividida en tres seccions: la de Recursos Sanitaris, la Secció Operativa d'Instrucció i la Secció de Prevenció de la Salut, segons informa Govern en un comunicat. L'objectiu, segons ha assenyalat el ministre Jover, és "donarmésrellevància ala unitatsanitàriaper anhels al cos i donar importància a unaseccióquehauràdecréixer". Així mateix, es mantenen les tres àrees que fins ara preveien els reglaments anteriors: l'Àrea de Gestió, l'Àrea Operativa i l'Àrea Tècnica Operativa.

En relació amb el Reglament d'accés i promoció, s'especifica que correspon al ministre competent en matèria d'interior nomenar en prova els membres especialistes adscrits a una unitat, un grup o una secció una vegada han superat el procés formatiu inicial. A més, s'inclou com a novetat la possibilitat que els representants de les associacions de funcionaris i treballadors públics i dels sindicats més representatius del Cos poden assistir com a observadors a les reunions del Comitè Tècnic de Selecció. D'altra banda, segons ha informat el ministre de Finances, "per seguretat jurídica s'ha considerat oportú que l'assignació de l'especialitat quedi inscrita".

tracking