rEPORTATGE

Explotació de la muntanya

El ministeri de Turisme aposta per trobar l’equilibri en un model que sigui respectuós amb el medi ambient i ofereixi rendibilitat econòmica.

El cònsol de Canillo, Francesc Camp, passa el relleu a Laura Mas, cònsol d'Encamp.Govern

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La cloenda del Congrés de turisme de neu i muntanya va quedar marcada per les necessitats d’adaptar l’activitat econòmica al canvi climàtic, la digitalització del sector i la necessitat de trobar un equilibri entre la sostenibilitat ambiental i la sostenibilitat econòmica. Jordi Torres, ministre de Turisme i Telecomunicacions, va comentar després de la cerimònia de cloenda que “entenem que l’equilibri perquè l’activitat sigui ecològicament sostenible és important, però si no és econòmicament viable i no pot generar riquesa per al nostre país és un problema. De la mateixa manera que una activitat molt rendible que malmetés el medi ambient o el paisatge tampoc l’acceptaríem. L’objectiu és descobrir l’equilibri entre ambdues qüestions”. En el seu discurs oficial va assegurar que “s’ha de cuidar la muntanya, però ha de donar rendiment econòmic”. Aquesta idea es va repetir durant tot el congrés. Francesc Camp, cònsol major de Canillo, amfitrió del congrés, va assegurar que “la major part dels ciutadans som conscients que n’hem de viure. Tanmateix, l’hem de cuidar”.

Institucionalment, el balanç del congrés va ser positiu. Torres va mostrar la satisfacció del Govern i va assenyalar que amb el retorn de la presencialitat “és agradable que hi hagi la interrelació entre els assistents i hem incorporat elements que poden millorar el sector”.

Encamp prendrà el relleu de Canillo com a parròquia amfitriona del congrés el 2024. Laura Mas, cònsol major, va agrair el traspàs i va recordar que des del 2020 el sector ha hagut d’aprendre a conviure amb la incertesa.

APOSTA PER EXPERIÈNCIES EXCLUSIVES AMB MARQUES AL PAÍS

Betim Budzaku, CEO d’Andorra Turisme, va afirmar que una de les grans apostes per al futur és ampliar l’oferta d’experiències exclusives. “És important treballar amb marques prestigioses que ens ajudin a crear experiències úniques al país”, va comentar Budzaku. “L’espectacle del Cirque du Soleil és un cas paradigmàtic”, va assegurar. “Pots veure’l per tot el món, però aquell espectacle només es pot veure aquí. Un percentatge molt gran dels espectadors ve a Andorra exclusivament per tenir aquesta experiència”, va argumentar per explicar l’aposta que es vol fer en aquesta direcció.

tracking