alternativa a l'exploració a la consulta

Denuncia una metgessa per abusos en visites a distància

La dona diu que té una trucada perduda i es queixa de l’abús per part de la metge

El primer full de la denúncia.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Una dona va denunciar ahir a la policia la metgessa referent en considerar que se li ha cobrat indegudament per visites no presencials, tant a ella com a la filla. En la denúncia fa una explicació dels càrrecs que va comprovar i que considera injustificats, alguns perquè no estan confirmats i altres perquè van ser meres consultes que van ser resoltes en poc menys d’un minut.

Per això considera que és una injustícia que una fórmula que va ser dissenyada en plena pandèmia es faci servir de forma tan usual, ja que comporta un pagament per al pacient i una despesa important per a la CASS.

En la denúncia es descriuen amb detalls les queixes d’aquesta dona. Explica que després d’una visita mèdica presencial la secretària li va recordar que n’havia d’abonar dues de telemàtiques, que sumaven 11,80 euros, que va satisfer. Després de verificar-ho a casa va comprovar amb sorpresa, sempre segons el seu relat, que les dues trucades s’havien fet des d’un número privat i no des de la consulta mèdica, però és que una no va ser resposta –apareix al mòbil com a perduda– mentre que les altres trucades tenien una durada de 15 minuts, “i el temps total de les trucades de la doctora mai han superat els quatre minuts”, al·lega.

És més, la pacient comenta que la segona visita telemàtica de la metgessa va ser perquè el dia abans li havia anul·lat una revisió presencial “en contra de la meva voluntat” perquè patia forts dolors a causa d’una hèrnia discal que la va fer passar pel quiròfan. “La trucada va tenir una durada inferior als quatre minuts i, a demanda meva, em va derivar al dermatòleg i a l’especialista en rehabilitació, i també em va donar l’alta, sense visitar-me”, reitera a la denúncia.

La dona també narra que l’11 de gener se li van reclamar tres visites no presencials de la seva filla, que es va negar a abonar, ja que no se li va donar cap explicació. La pacient es queixa que el metge pot fer set visites en 15 minuts i que el malalt és el gran perjudicat. Una de les visites no presencials de la filla no consta al mòbil, una altra és des d’un número ocult d’un minut i 20 segons perquè la filla tenia covid, i la tercera va servir per donar l’alta a la filla. La trucada va durar quasi tres minuts, i la dona es lamenta que la seva filla mereixia una exploració personal abans de procedir a lliurar-li l’alta. El ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, va va recordar que “la CASS té un conveni amb els metges referents i uns mecanismes per aclarir si hi ha hagut abusos”. Benazet va indicar que “en temps de pandèmia és difícil saber quan hi ha hagut un abús de les visites telemàtiques”.

tracking