circulació temerària
Preocupació pel perill de les curses de cotxes
Les carreteres de Montaup, els Cortals d’Encamp o Nagol continuen sent el nucli de concentració de ral·lis protagonitzats per cotxes d’alta gamma
Algunes carreteres secundàries del Principat es converteixen, de tant en tant, en escenari dels anomenats ral·lis o curses il·legals. Cotxes d’alta gamma conduïts, la majoria de vegades, per joves conductors que circulen a velocitats més altes de les permeses temptant la sort d’accidents o atropellaments. No és un cas nou al país i els veïns de determinats punts conflictius –com, per exemple, les carreteres de Montaup, els Cortals d’Encamp o Nagol– es continuen mostrant crítics sobre el conflicte i, sobretot, preocupats. “Som pocs però hi ha gent que vivim per aquí. A vegades pateixo per la meva gossa o pels nens petits”, apuntava la Sandra, veïna de Cal Fuat, a Montaup. “Ja ens vam queixar al comú. Els agents de circulació pugen de tant en tant a vigilar però aquestes curses es fan al vespre i en aquestes hores no hi són”, afegia mentre assegurava que aquesta situació és un mal inherent d’Andorra i que totes les carreteres secundàries pateixen el mateix. Tot i això, es té constància de sancions a la zona, com les que un grup de motoristes de la policia va imposar a tres joves que van controlar a Montaup per dur a terme una exhibició protagonitzada per derrapades i accelerades desmesurades o la que va protagonitzar un ciclista l’any 2019 baixant a tota velocitat per la carretera general 2 i entrant contra direcció per una rotonda d’Encamp. “De moment no hi ha hagut cap ensurt i suposo que, per això, tampoc s’ha actuat ni s’han pres mesures al respecte”, comentava Adrià Palmitjavila, un altre veí de la zona de Montaup, mentre apuntava que aquests conductors són tant residents com gent de fora del país que pugen sobretot els caps de setmana. Per altra banda, explicava que, des que es va inaugurar el mirador del Roc del Quer, la circulació ha augmentat i cada vegada es nota menys respecte a la carretera, també per part dels turistes. “Constato molt incivisme i em sap greu com a andorrana. Es tracta de respecte i hi ha gent que comet infraccions molt perilloses”, comentava la responsable d’un bar de la zona. A diferència d’ella, el responsable de la Borda del Pi, Joel Sala, va apuntar que ells queden bastant aïllats de la problemàtica per la seva situació. “Quan treballem al restaurant no ho sentim. Tot i això, som conscients que a vegades pugen cotxes molt ràpids per aquesta carretera”, relatava mentre assegurava que, de moment, no ho han patit perquè cap client del mateix hotel no s’ha queixat.
Des de la zona dels Cortals d’Encamp, un veí afectat pels joves conductors de la zona explicava que la gran majoria són veïns. “A l’estiu venen molt. Van a 100 km per hora per carreteres de 60 i fan molt soroll”, denunciava mentre explicava que ja s’han produït destrosses a la zona com en piquets del port o fanals. “Recordo que al port d’Envalira hi va haver un accident amb bestiar.”
EL CONDUCTOR DEL FERRARI PUJA UN VÍDEO A 180 KM/H AMB UN LAMBORGHINI
El conductor del Ferrari que aquesta darrera setmana ha aixecat polèmica pels vídeos que ha publicat a TikTok ha tornat a fer saltar les alarmes després de compartir unes imatges en què sortia conduint un Lamborghini a 180 km/h per la carretera que va del santuari de Meritxell fins a Canillo. Aquest individu s’estaria enfrontant a una sanció per un delicte de conducció temerària, segons van confirmar divendres fonts policials al Diari. La policia fa dies que es troba treballant en la identificació del conductor amb matrícula del Principat que, a través de l’usuari @alba.eight, publica clips en què se’l veu circulant per carreteres de muntanya a 100 quilòmetres per hora i derrapant als revolts. Els agents van puntualitzar que es tracta d’un cas relativament senzill de resoldre, ja que el conductor presenta uns trets molt característics i identificables, com ara un gran tatuatge a la mà esquerra. En aquest sentit, diversos usuaris han fet públic a les xarxes que asseguren conèixer la matrícula de l’autor, que és un jove empresari del país i se’l coneix per freqüentar zones com Pal i Anyós.