L'adjudicació s'ha de decidir en una setmana
Air Nostrum, única aspirant als vols a Madrid
Air Nostrum és l’única aspirant a explotar la connexió aèria amb la capital espanyola
Air Nostrum és l’única companyia que concorre al concurs per explotar la primera línia aèria regular de l’aeroport Andorra-la Seu d’Urgell, la que connectarà la infraestructura amb Madrid. Ahir finalitzava el termini per presentar ofertes al concurs convocat pel Govern i el ministre d’Economia, Jordi Gallardo, va celebrar el resultat malgrat la poca concurrència perquè “és un operador amb garanties que aposta per aquesta infraestructura”. Ara s’obre un procés de validació de l’oferta que haurà de comptar amb informes del ministeri d’Economia i l’Autoritat Aeronàutica Andorrana i de la intervenció general. En el termini d’una setmana s’hauria d’oficialitzar l’adjudicació si és que no hi ha cap daltabaix. Un calendari que ja es va anunciar que escurçava al màxim els terminis amb l’objectiu que els primers vols poguessin coincidir amb l’arrencada de la temporada d’hivern, al desembre.
La proposta de la companyia candidata és fer el vol inaugural el 17 de desembre.
L’oferta se cenyeix als mínims estipulats pel Govern, amb connexions divendres i diumenge i d’anada i tornada. “Aquests són els que es garanteixen però si hi ha més demanda se’n poden afegir més”, va destacar el titular d’Economia. Va assenyalar que una de les possibilitats és que hi hagués un vol entre setmana “orientat als negocis”, i el ministre es va mostrar convençut que hi pot haver interès del sector privat a invertir en el projecte atès que és una operativa orientada al turisme i hi ha la possibilitat de “paquetitzar” els bitllets amb estades al país. Ara per ara, però, la iniciativa està sustentada només amb l’ajut públic.
Gallardo també considera que no hi haurà problemes perquè hi hagi control de passatgers a l’aeroport el dia que arrenqui l’operativa. Va precisar que en ser un vol dintre de l’espai Schengen l’únic que cal és presència de la guàrdia civil per fer el control d’equipatges i que el control de passaports és una aspiració per tal de poder operar més enllà d’Schengen. La qüestió se seguirà tractant amb Espanya.