Reportatge

Connectar amb el públic

El Museu Fàbrica Reig inaugura l’exposició ‘Diàlegs entre música i art’, una mostra dels trenta cartells del Festival de Peralada.

Connectar amb el públicL. G.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Música, art, Andorra i Peralada. Aquesta és la influència de l’exposició Diàlegs entre música i art, que acull el Museu Fàbrica Reig de Sant Julià de Lòria. La mostra està programada fins al 26 de setembre i reuneix per primera vegada els 30 cartells del Festival de Peralada, una proposta per celebrar el trenta-cinquè aniversari la iniciativa. A l’acte d’inauguració de l’exposició hi van assistir diverses autoritats, com ara la ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, l’ambaixador d’Espanya, Àngel Ros, el nou CEO d’Andbank, Carlos Aso, el sots-director general de banca país de l’entitat, Josep Maria Cabanes, i la cònsol menor de Sant Julià, Mireia Codina.

Cabanes va ser l’encarregat de donar el tret de sortida de la mostra de cartells. “És un plaer fer la presentació de la nova exposició al Museu del Tabac, un espai que representa i forma part de la història social i econòmica del país i, sobretot, de la parròquia”, va manifestar. I va destacar que aquest any l’entitat bancària compleix noranta anys i que en els “darrers exercicis hem tingut molta participació en la investigació contra el càncer i hem tingut una gran implicació en la celebració del Festival de Peralada”. La presidenta de la Fundació Julià Reig, Déborah Ribas, també va apuntar que acullen l’exposició amb molta alegria, ja que és “una manera de tornar a la normalitat”.

El representant del Festival de Peralada, Oriol Aguilà, va posar en relleu que la mostra tan sols recull trenta cartells perquè fins a “l’any de les Olimpíades, el 1992, no es van començar a fer”. I va explicar que el cartell d’aquesta edició, elaborat per Jordi Bernadó, evidencia la llum al final de túnel de la Covid-19 i també disposa d’un gran simbolisme de la població, amb l’aparició d’una cigonya. A més, va asseverar que a través dels cartells es pot veure “l’evolució del festival i la unió entre l’escenari, públic i música”.

Pel que fa a la celebració, Aguilà va dir que amb Andorra sempre hi ha hagut una unió, fent èmfasi que en l’àmbit artístic sempre han trobat moments de trobada. Aguilà es va mostrar molt satisfet perquè “després de dos anys ens tornem a retrobar amb el públic, tot i que tampoc ens trobem una plena normalitat”. I va posar de manifest que el festival de l’any passat, el qual es va realitzar en streaming, va aconseguir aglutinar uns 90.000 usuaris.

Connectar amb el públic

tracking