17 empreses de luxe foranes s'interessen per Andorra
Reunió de treball amb firmes com Bentley, Loro Piana, Villeroy & Boch i Marbella Week
La sala d’actes d’Andbank va acollir ahir al matí la primera trobada de treball entre empreses nacionals i internacionals en el marc de la iniciativa Elite Excellence Andorra, una entitat sense ànim de lucre que té com a objectius fomentar el luxe i l’excel·lència al Principat. Així doncs, un total de disset societats d’alt estànding estrangeres van venir al país a intercanviar visions i estratègies, a més de valorar la possibilitat d’invertir al país.
Segons va manifestar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, i president d’Actua, Jordi Gallardo, la reunió es va produir en part a causa de la visita que va fer el 23 de març passat a Madrid per participar en un acte d’Elite Excellence, en la qual es va trobar amb una quinzena de societats espanyoles i va aprofitar per explicar-los “quin és el moment actual d’Andorra, quines oportunitats de negoci poden trobar i en quins sectors estem intentant diversificar la nostra economia”.
En aquest sentit, va anunciar que algunes de les companyies presents ahir a la reunió “tenen la intenció de valorar el Principat com una destinació per invertir i establir el seu negoci”, i d’altres tenen la voluntat de crear relacions comercials i empresarials amb negocis del Principat. Amb aquest pretext, Gallardo va informar que des d’Actua han posat en contacte empreses andorranes amb aquestes 17 societats en funció del seu perfil. “Hem intentat buscar els possibles empresaris coetanis o societats corresponsals al país perquè les entitats internacionals vegin les possibilitats de col·laborar i d’impulsar nous projectes a Andorra”, va dir. I va indicar que també treballen amb sectors diferents “que fins ara no havien pensat en Andorra com una ubicació per invertir”.
El titular de la cartera de Presidència va matisar que les empreses corresponen a diversos sectors com, per exemple, el retail, la restauració, la joieria, l’immobiliari, el disseny o la construcció. “Es tracta d’un conjunt d’empreses molt diferents que quadren bastant amb el model de país que tenim i amb el nostre teixit empresarial”, va assenyalar. Fruit de la trobada, el ministre va asseverar que algunes col·laboracions podrien ser una realitat en els pròxims mesos i afavorir que aquestes societats estrangeres iniciïn un projecte propi al país.
Empreses de luxe
Entre les empreses de luxe que van participar ahir a la reunió de treball a la sala d’actes d’Andbank hi havia la coneguda marca anglesa de vehicles Bentley, el preu de sortida dels automòbils de la qual se situa en més 200.000 euros, i el màxim supera el milió d’euros. Una altra societat d’alt estànding que va estar present a la reunió va ser la marca italiana Loro Piana, que distribueix teles i roba especialitzada en productes de luxe i llana i caixmir d’alta gamma. La marca disposa de diversos productes per vestir diàriament o en ocasions puntuals, però aquests no estan a l’abast de totes les butxaques, ja que els articles més senzills, com unes ulleres de sol, tenen un preu base de 500 euros, i unes sabates o una jaqueta se situen entre els 1.000 i els 4.000 euros.
A més, també hi van prendre part diverses societats estrangeres del sector de l’interiorisme com, per exemple, Villeroy & Boch i Marbella Week, dues companyies amb gran trajectòria i excel·lència en la seva professió. I diversos restauradors de qualitat, com la marca Pere Ventura.
UNA CINQUANTENA D'EMPRESES VAN OPTAR AL PROGRAMA GROWTH D'ACTUA EL 2020
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, i president d’Actua, Jordi Gallardo, i la directora d’Actua Empresa, Judith Hidalgo, van presentar ahir la segona edició del programa Growth, que té l’objectiu de donar suport a mitjanes i petites empreses del país amb un alt potencial de creixement. Segons van informar, a l’edició de l’any passat es van presentar un total de 58 empreses locals de diversos àmbits, de les quals van ser seleccionades 15 per participar en el programa. S’hi poden presentar les empreses amb un mínim de dos anys d’experiència i un import de facturació anual superior als 50.000 euros. El termini per presentar la candidatura per a aquesta segona edició finalitza el 22 de maig. Hidalgo va explicar que la primera selecció de la vintena d’empreses es farà a principi de juny, mentre que les quinze finalistes se sabran cap a principi de juliol, que començaran el programa al setembre i l’acabaran a l’abril, és a dir, durant un període de vuit mesos. El programa té un cost de 600 euros, però cal destacar que el valor total del projecte per a cada societat és de 15.000 euros. Un cop finalitza el programa Actua realitza “un acompanyament” per veure si les aspiracions del negoci “han arribat a bon port”.
GALLARDO MANTÉ L'APOSTA DE TENIR VOLS REGULARS A L'HIVERN A LA SEU
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, manté l’aposta per tenir vols regulars l’hivern vinent a l’aeroport d’Andorra-la Seu. Ho va afirmar ahir durant la presentació de la segona edició del programa Growth d’Actua, on va manifestar que el Govern segueix treballant amb dues empreses, Air Nostrum i una altra, perquè la connexió aèria sigui una realitat tan aviat com sigui possible. Tanmateix, Gallardo va celebrar l’inici de l’activitat de la companyia Andorra Airlines al camp aeri de la Seu amb el primer vol entre Madrid i Andorra en el marc de la celebració de la Cimera Iberoamericana la setmana passada. En aquest sentit, va assenyalar que els vols realitzats per l’empresa certifiquen que la instal·lació del sistema d’aproximació per GPS a l’aeroport funciona i ajudarà a despertar interès entre diferents operadors.