MoraBanc obté un benefici de 30,1 milions d'euros al 2020

Supera en cinc milions l'exercici del 2019 en què es van assolir 25,1 milions de benefici

MoraBanc tramita el 'tax free' de les compres a Espanya

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

MoraBanc va tancar el 2020 amb un benefici de 30,1 milions d'euros, millorant així els 25,1 assolits en l'exercici del 2019. Segons ha informat l'entitat financera, "la transformació iniciada fa cinc anys i el seguiment d'un pla estratègic marcat per la digitalització,l'eficiència i el servei al client", van ser claus per créixer un any més i encadenar així el quart any consecutiu en dinàmica ascendent. Unes xifres que prenen més rellevància tenint en compte el context de la pandèmia i la crisi econòmica que ha generat.

A més dels beneficis, MoraBanc també va experimentar un augment del 6,5% en els recursos de clients, augmentant els 8.000 milions d'euros arran de lacontribució de tots els centres de negoci a Andorra i de les filials internacionals Boreal Capital Management (Zuric / Miami) i Morawealth (Barcelona). El banc també va enfortir el balanç incrementant la seva solvència, un dels seus elements diferenciadors, fins al 25,5 % CET 1 fully loaded (27,34 % CET 1 phase in), a 31 de desembre de 2020.

MoraBanc també va assolir un increment del ROE, passant del 8,47% del 2019 al 9,47% l'any passat, així com una millora en la ràtio d'eficiència, del 66,4% al 60,5%, gràcies a un increment dels ingressos del 7,50% i a una reducció de les despeses d’un 1,94 %. Finalment, la taxa de morositat va baixar del 3,3% al 3%, amb una inversió creditícia total estable en els 1.178,6 milions d'euros, mentre quela ràtio de cobertura va incrementar-se fins al 79,2 % des del 67,0 % el 2019. Així mateix, el banc va augmentar les seves provisions durant l’exercici en 16 milions d’euros.

"La solidesa i recurrència d'aquests resultats són especialment meritoris en un any de Covid tan complicat, i reforcen el nostre objectiu de constant millora en el servei i valor afegit per als nostres clients, així com el compromís de tot l'equip humà que els han fet possible", ha destacat el president de MoraBanc, Pedro González Grau. De la seva banda, el director general de l'entitat, Lluís Alsina, destaca que "hem aconseguit complir el pla estratègic en dos anys en comptes de tres i mantenim un avantatge competitiu que ens permet ser un banc més fort, més atractiu i adaptat a les necessitats actuals dels clients".

tracking