Ferrari aposta per Andorra i instal·larà un concessionari i una botiga a la Margineda
La firma italiana està convençuda que el Principat té el potencial que necessita
Ferrrari aposta per Andorra, i això és la mostra clara que l'empresa italiana veu potencial al país. De moment la seva primera presència serà a la Bartra, encara que el seu centre important s'ubicarà d'aquí dos anys a la Margineda, on Cardelús Patromoni té previst inaugurar un parc logístic, un centre comercial i habitatges.
La prestigiosa marca italiana està convençuda que a Andorra hi ha el perfil de client d'alt poder adquisitiu interessat en els seus exclusius cotxes, i per això la setmana passada el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, es va reunir amb el director de Módena Sport a França, Jean-Paul Montanari, en una primera escenificació d'aquest aterratge de la casa de Maranello, que vol que la Margineda es converteixi en el seu primer concessionari a Andorra amb la venda dels seus vehicles de la gamma actual i els productes lligats a la companyia italiana que està en mans de Fiat després de superar una situació de crisi que quasi l'aboca a la fallida.
No tot seran els cotxes de luxe. A la Margineda s'instal·larà també una botiga del Cavallino -té 150 botigues en 30 països- on estaran a la venda tota mena d'articles de moda i accessoris, articles per a aficionats i objectes de col·lecció: el millor de l'oferta de la Scuderia per als aficionats de l'equip. A la Bartra hi quedarà una botiga de cotxes clàssics i de lloguer.
Ferrari utilitza estratègies de segmentació demogràfica i psicogràfiques per delimitar el seu target, el qual s'ha orientat de forma selectiva a individus de poder adquisitiu mitjà-alt. El seu objectiu com a marca no és que tots siguin propietaris d'un Ferrari, sinó rics i celebritats, que l'ajuda en l'aplicació d'una estratègia “aspiracional” que suposa que cada vegada més compradors desitgen aquest exclusiu producte.
LA PRESÈNCIA DELS 'YOUTUBERS'
El perfil de comprador de marques d’alt poder adquisitiu ha canviat. El tradicional, procedent de França, Itàlia, Regne Unit i sud d'Europa no té res a veure amb el futur client que espera aconseguir Ferrari. “Un youtuber pot ser un potencial comprador de Ferrari, i això el porta també a buscar un nou nínxol de mercat en altres països”, assenyala Carlos Alemany, soci director de l'empresa de recerca d'alta direcció Alemany & Partners com a exemple d’aquest canvi de realitat. Tothom no pot tenir un Ferrari, i no pel fet que l'empresa posi determinades condicions (com sí ho fa Rolls-Royce) per accedir a algun dels seus vehicles, sinó fonamentalment pels preus, el quals no baixen dels 192.000 euros quan es tracta d'exemplars nous. Els productes, doncs, es dirigeixen a un públic de poder adquisitiu alt, que la companyia espera trobar a Andorra.