Trànsit

Govern diu que l'intercanvi amb França de dades de conductors no serà imminent

El director de Mobilitat afirma que abans calen vàries reformes al país

Mobilitat aposta per dos carrils a l'N-145

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern afirma que l’intercanvi de dades de trànsit entre Andorra i França, quelcom que permetria poder cobrar les multes impagades a l’estranger, encara està en fase de treball, està lluny de la concreció i no és imminent. “Primer cal una reorganització interna tant legislativa com administrativa, adaptar les administracions del Principat, i després dur a terme la reforma d’algunes lleis com ara fer un nou Codi de Circulació”, va explicar el director del departament de Mobilitat, Jaume Bonell. D’aquesta manera, s’alenteix el moviment que va impulsar l’administració francesa per tal de garantir que l’any vinent pugui cobrar les multes de circulació als conductors andor­rans que tenen lloc en territori francès. “Primer s’ha de realitzar el conveni, després adequar la normativa interna i més tard ratificar els acords als dos parlaments”, va explicar Bonell, donant a entendre que aquesta acció no serà immediata. Aquest va ser un dels temes que es van tractar a la reunió que va mantenir la setmana passada el delegat interministerial per a la seguretat viària del país veí, Emmanuel Barbe, amb el ministre d’Interior i Justícia, Josep Maria Rossell, una trobada en al qual Barbe hauria traslladat la preocupació per les 20.000 multes impagades que té l’administració francesa de conductors del Principat i pel fet que la gran majoria siguin per excés de velocitat, fet que comporta un important perill per a la seguretat viària.

La zona més afectada és la part fronterera amb el Principat, espai pel qual circulen un major volum de cotxes del país. Bonell destaca també el volum de cotxes francesos al Principat, sobretot durant l’hivern. De moment, tal com va manifestar el director de Mobilitat, no existeix una intenció de dur a terme un acord semblant amb Espanya.

SOBREREGULACIÓ

D’altra banda, el director de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA), Enric Pujal, va manifestar que aquest és “un tema recurrent” i que ja va estar sobre la taula anys enrere i en diferents ocasions, llavors amb Catalunya. Pujal considera que fer cobrar 20.000 sancions de cara al 2020 no serà gaire possible però sí el fet d’establir una mena de protocol. En tot cas, el director de l’ACA considera que “aquesta reciprocitat en l’intercanvi d’informació no ens interessa”, i assegura que una regulació en aquest sentit faria més complicada l’arribada de turistes al Principat.

Pujal és conscient que dur a terme aquesta acció fomentaria la seguretat viària, però lamenta que a les societats dels països veïns existeixi una sobreregulació que “no permet que els ciutadans puguin pensar per ells mateixos si alguna cosa està ben feta o mal feta”.

tracking