Turisme

Camp assegura que el 60% de les accions per incentivar el comerç s'han executat

El ministre de Turisme ha presentat el pla estratègic de turisme de compres, en el marc de la Jornada Horitzó Retail, celebrada avui al Centre de Congressos de la capital

Ponència de Luís Martinez-Ribes, a les jornades Horitzó Retail sobre el futur del comerçClàudia Campos

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha assegurat que el 60% de les accions presentades per incentivar el comerç s'han executat i espera que finalitzin al llarg d'aquesta legislatura. El titular de turisme ha presentat el pla estratègic del turisme de compres en el marc de la Jornada Horitzó Retail. El futur del comerç i de les àrees comercials urbanes, que se celebra durant tot el dia al Centre de Congressos d'Andorra la Vella. Camp ha exposat durant la ponència que els punts de venda al Principat han disminuit un 10%, mentre que els establiments de restauració s'han incrementat un 12%. "Els turistes han canviat els seus hàbits de consum, volen més lleure quan viatgen i per això aquest canvi al comerç", ha afegit el ministre de Turisme. El president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol ha explicat que s'ha de canviar el model. "Potser fins ara estàvem acostumats que el turista venia i comprava ara potser l'hem de fer vindre", ha sentenciat Armengol. Pel que fa a la posada en marxa del comerç per Internet, el president de la Cambra de Comerç ha anunciat que la setmana vinent es reuniran amb els comerciants "que comencen a utilitzar l'e-commerce" i ha matisat que el principal problema per a la venda en línia "es troba en els tràmits duaners" i ha afegit que resoldre-ho "potser lent, depèn d'on trobem el problema si bé a Andorra o a fora". Per la seva banda, l'expert en neuromàrqueting i professor de l'ESADE, Lluís Martinez-Ribes, ha assegurat, durant la seva ponència, que no incloure l'ús dels telèfons intel·ligents al comerç "és tenir 11 anys de retard" i ha destacat la importància de crear comerços que combinin la compra en línia i física i aplicar la mateixa fórmula al turisme. "El comerç ha de deixar de pensar únicament en la competència i centrar-se en els desitjos dels clients", ha sentenciat Lluís Martinez-Ribes, fundador MF Marketing Catalyst. "Fins ara estàvem acostumats que el turista venia i comprava, ara, potser, l'hem de fer vindre", ha sentenciat Armengol.

tracking