transports
La Cambra sosté que l'aeroport al país i el de la Seu serien compatibles
Miquel Armengol treu ferro a les paraules de Batalla i celebra l’anunci d’habilitació del GPS
La possible implantació del sistema GPS per fer possible els vols comercials a l’Aeroport d’Andorra-la Seu no farà canviar els plans de la Cambra de Comerç, que seguirà endavant amb els estudis per analitzar la viabilitat d’instal·lar una infraestructura al país. El president de la Cambra, Miquel Armengol, considera que les dues instal·lacions podrien conviure i que serien compatibles. “Poden ser complementàries”, relata Armengol, que afegeix que l’objectiu d’una pista al Principat és per buscar “una comunicació d’Andorra fora de l’espai Schengen”.
Alhora, el dirigent es congratula pels anuncis que apunten a l’enlairament de vols comercials el març de l’any que ve des de la Seu. “El que volem és que l’aeroport de la Seu sigui operatiu i tingui GPS com més aviat millor, perquè n’assegurarà la viabilitat”, expressa Armengol, que no es va mostrar desconcertat per les declaracions de l’alcalde capital alturgellenca, Albert Batalla, que durant la celebració de la Trobada Empresarial al Pirineu que es va fer a la Seu es va referir a la proposta plantejada per la Cambra de Comerç com “un exercici de ciència-ficció”.
Armengol assegura que va entendre les paraules del representant català i les va considerar una “resposta automàtica” al fet que d’entrada la proposta pugui semblar inversemblant. “Quan dius que vols fer un aeroport a Andorra, si a la gent no els ho expliques, et diuen que és impossible”, diu el president de la Cambra, que reconeix que va parlar amb el mateix Batalla durant les jornades i que després d’explicar-li el projecte, “ho va entendre”. “Potser ho veia com una competència a l’aeroport de la Seu”, pensa el directiu. A més, assegura que la relació que té amb Batalla és “molt bona” i que la proposta andorrana no té l’objectiu de “fer volar fum”.
Armengol recorda que la Cambra va tenir un rol actiu per ajudar a convertir l’aeroport d’Andorra-la Seu en una infraestructura pública i que el Govern va intermediar en el conflicte diplomàtic entre la Generalitat de Catalunya i l’Estat espanyol. Al mateix temps, Armengol considera que el fet que el projecte que encapçala la Cambra no tingui el suport explícit de formacions polítiques ni del Govern és una manera de garantir la independència del projecte i d’assegurar-se que “no es polititzarà”. L’ens, que ja ha encarregat el primer estudi, d’uns 30.000 euros, entre altres aspectes haurà de determinar quina llargada de pista es podria habilitar al país, creu que el fet de no tenir cap vincle polític els permetrà ser “més àgils” a l’hora d’avançar la idea.