sostenibilitat
L'educació i el canvi climàtic és el que més preocupa la societat
Els enquestats proposen fomentar el transport públic i eliminar els envasos de plàstic
La campanya de participació ciutadana per a la promoció dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) va demostrar que el que més preocupa a la societat andorrana són l’educació i la lluita contra el canvi climàtic. També el consum sostenible, però a una distància lleugerament superior. La tècnica del departament d’Exteriors, Nahia Roche, que va coordinar el projecte, va fer una valoració “molt positiva” de la campanya perquè “és la primera vegada que consultem la població per un tema com aquest i hem rebut propostes molt interessants que tindrem en compte de cara al futur”, va dir. Algunes de les més repetides van ser el foment del transport públic i del reciclatge, així com l’eliminació dels envasos de plàstic. “En l’apartat d’educació, els andorrans demanen un sistema més inclusiu, que es promogui la igualtat de gènere i que es busqui la manera de sensibilitzar els adolescents amb el medi ambient”, recordava Roche, que també destacava que en l’apartat del canvi climàtic “queda demostrat que tenim una societat molt conscienciada, on ens demanaven un esforç en la disminució dels residus”. Les propostes per aconseguir un consum més responsable, “ens demanaven més campanyes per fomentar i promocionar el reciclatge, però ens va sorprendre perquè també ens felicitaven per fer pagar les bosses de plàstic”.
En total van participar 137 persones en la campanya de promoció dels ODS, la majoria dones i treballadores de l’Administració, “perquè segurament allà és on més pressió vam fer”, recordava la tècnica d’Exteriors, que també reconeixia que “potser ens ha faltat una mica més de publicitat per aconseguir que més persones ens donessin la seva veu”. Ara l’executiu inclourà aquestes dades a l’informe que ha de presentar el mes de juliol a les Nacions Unides, en el marc del seguiment que fa dels ODS dins del programa Agenda 2030. “A nosaltres ens demanaran comptes de sis dels objectius, encara que de manera voluntària n’inclourem dos més, com són el canvi climàtic i el consum responsable, que vist els resultats de la campanya, són dels més importants per a la nostra societat”, deia Roche.