educació
El projecte del pati de l'escola El Pedral és d'interès nacional
L’espai ocuparà més de 1.000 metres quadrats i es construirà en dues fases
El projecte d’ampliació del pati de l’escola andorrana de primera ensenyança El Pedral, a la parròquia d’Encamp, serà declarat d’interès nacional, tal com va informar Govern després de la reunió del consell de ministres. El projecte preveu una reforma en dues fases; la primera, que serà catalogada d’urgent, permetrà construir el pati en una parcel·la de 616 metres quadrats, comprada expressament amb aquesta finalitat, mentre que la segona, que es farà més endavant, preveu acabar la construcció de l’espai unint-lo a una altra parcel·la, de 500 metres quadrats, sobre la qual encara s’han de redactar els convenis i els acords necessaris entre administracions per incorporar-la al projecte final. D’aquesta manera, l’executiu preveu que la nova infraestructura tingui 1.160 metres quadrats, que estaran destinats, majoritàriament, al pati, però també a altres instal·lacions tècniques i dependències de serveis. Fins ara, el centre utilitzava per a l’esbarjo dels infants un terreny arrendat però el propietari ja havia informat les administracions, l’any 2016, que la seva intenció era no renegociar l’acord un cop finalitzés el 2017, per això Govern veia necessari adaptar aquest nou espai amb caràcter d’urgència. La construcció del pati és una ampliació del centre escolar i com a tal s’emmarca en els requisits per ser definit com a projecte d’interès nacional establerts a la Llei general d’ordenació del territori i urbanisme, ja que està centrat en la dotació de serveis de caràcter educatiu.
El comú d’Encamp no va respondre a la demanda formulada pel Govern, el 6 de desembre passat, en què l’emplaçava a presentar un informe no vinculant sobre el projecte, i com que no el va rebre en el termini establert l’executiu va entendre que la corporació havia optat per no efectuar cap observació al projecte, tal com van confirmar al Diari fons comunals. Des d’Encamp es veu amb satisfacció la decisió del Govern encara que entenen que la seva opinió en l’informe era poc “decisiva”, en ser no vinculant, ja que les competències en educació són nacionals.