El comú de Sant Julià de Lòria treballa per crear una marca paraigua que englobi el conjunt de fires que es fan a la parròquia durant l’any. La iniciativa, segons va donar-se a conèixer ahir en un comunicat, rep el nom d’Explòria i té un pressupost de 275.000 euros anuals.
Amb la voluntat de situar-se al capdavant de l’organització de fires al Principat, el comú d’aquesta parròquia ha tirat endavant aquest projecte, que es desenvoluparà en un recinte firal d’uns 3.000 metres quadrats que es muntarà repartit al Prat Nou, el carrer Bonaventura Riera i l’espai esportiu Prat Gran.
Els diners del pressupost destinat a Explòria s’han de repartir en quatre esdeveniments que es fan durant el mes de novembre: la Firesport, la 5a trobada de Microproductors de Vi, el Canòlich Music i la Fira del Vehicle d’Ocasió i Ecosostenible. Des del comú es pretén així que “Sant Julià sigui coneguda arreu per l’organització de fires de diferent temàtica”, tal com va argumentar ahir el comú en la nota. De fet, el nom d’Explòria va acompanyat del lema Ciutat firal d’Andorra, i no es descarta incorporar noves mostres a banda de les actuals.
El comú de Sant Julià de Lòria també va posar en relleu ahir que el lema de campanya electoral de la majoria ja va ser en el sentit de “voler recuperar la força i vida de la parròquia, promocionar el turisme i potenciar activitats perquè els ciutadans puguin gaudir de la parròquia”, objectius que englobaria ara la creació de la marca Explòria.