política

Andorra Telecom defensa la seguretat del filtre anti-'spam'

Assegura que no s’accedeix al contingut dels correus electrònics

Carles Naudi.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

“Les plataformes anti-spam per realitzar aquest filtrat no intervenen els continguts dels correus electrònics.” És part de la resposta a la pregunta parlamentària del conseller liberal Carles Naudi que interpel·lava Andorra Telecom sobre els treballs de millora a la plataforma anti-spam i sobre com es garantia el secret de les comunicacions atès que l’operativa “requereix que la plataforma llegeixi o intervingui els e-mails per detectar al cos del mateix patrons que es repeteixen en els múltiples enviaments massius per ser qualificats d’spam (...)”. En aquest sentit, la companyia precisa que no s’accedeix al contingut, sinó que s’empra un sistema de codis “que permeten fer una comparació entre missatges de correu identificats com a spam sense accedir al contingut”.

La societat pública assenyala que amb aquest sistema compleix amb les obligacions del país en tant que membre de la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT). Recorda que la normativa estableix que s’ha d’evitar “la propagació no sol·licitada de comunicacions electròniques i minimitzar el seu impacte internacional en serveis de telecomunicacions”, i hi afegeix que no prendre mesures contra l’spam “suposaria que davant de les denúncies internacionals sobre IP andorranes des de les quals s’envia spam, els organismes internacionals bloquejarien els rangs d’IP amb origen andorrà, afectant directament els usuaris d’Internet del Principat”.

A demanda també de Naudi, l’empresa exposa que els treballs de millora de la plataforma van acabar el 3 de desembre passat sense afectació per als usuaris.

NOVA DIRECCIÓ ADJUNTA

El conseller general de Liberals també va sol·licitar, via sindicatura, els canvis en l’organigrama d’Andorra Telecom els darrers 24 mesos, i les funcions de cada lloc de treball. Andorra Telecom hi adjunta l’organigrama vigent 24 mesos enrere (el desembre del 2015) amb una direcció general al capdavant, una àrea de gestió de persones a nivell intermedi i quatre àrees més que penjaven de la direcció general i de l’àrea de gestió de persones. Al desembre del 2015 es va modificar l’organigrama, de manera que l’àrea de gestió de persones es va situar al nivell de les altres quatre. El novembre passat hi va haver un nou canvi amb la creació d’una direcció general adjunta entre la direcció general i els caps dels diferents departaments.

tracking