impuls a l'economia

Turisme vol convertir el Pas en un 'outlet' de marques

El Govern vol convertir la localitat encampadana en una mena de Roca Village

Turisme vol convertir el Pas en un 'outlet' de marquesFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern aposta perquè el Pas de la Casa es converteixi en l’out­let d’Andorra, tal com va manifestar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, durant la presentació del pla estratègic del turisme de compres. “Es tracta d’evolucionar la qualitat de l’oferta, que ara es basa en el tabac i l’alcohol”, va exposar Camp. En aquest sentit, va relatar que el projecte és que s’implementin botigues outlet en aquesta localitat. “Els outlets sempre estan fora del centre comercial”, va precisar Camp. El ministre va dir que seria com una mena de Roca Village, però amb la diferència que la instal·lació catalana és de marques de gamma alta, mentre que l’andorrana seria per a companyies mitjanes i mitjanes-altes. Una proposta que, segons Camp, seria tant per atreure turistes com per afavorir que la gent del país anés a la localitat.

“L’outlet serviria com una vitrina per a la resta del comerç del país”, va destacar també durant la presentació Thomas Hebert, director conseller de l’empresa Cushman & Wakefield, que ha ajudat el Govern en la creació del pla estratègic. Per habilitar la localitat encampadana amb aquest objectiu, Hebert va ressaltar que ha d’anar acompanyat d’un pla de rehabilitació global del poble tant per embellir-lo com per facilitar la mobilitat de les persones que hi arriben. Aquest pla, entre d’altres, podria incloure la renovació de façanes, mobiliari urbà o revisar l’oferta d’aparcament.

Un pla per a tot andorra

La proposta per transformar l’oferta comercial del Pas de la Casa s’emmarca dins del pla estratègic del turisme de compres del Govern, que té com a finalitat tornar a posicionar Andorra com una destinació de referència en aquest àmbit. En el marc d’aquest pla es preveu invertir 115 milions d’euros en un total de 111 accions a curt, mitjà i llarg termini que aniran orientades a millorar els punts de venda i els productes que ofereixen o a gestionar l’espai públic. Amb tot això es vol captar un milió de visitants, tant turistes com excursionistes, en vuit anys. “Volem atreure el mig milió d’excursionistes que han marxat en els darrers quatre o cinc anys”, va dir Camp.

Aquest pla, principalment, el finançaran el Govern, els comuns i Andorra Turisme, però també haurà de comptar amb la participació del sector privat. De fet, un dels objectius del pla és que els comerços millorin les seves façanes i aparadors, per la qual cosa rebran una subvenció del Govern, va assenyalar Camp. “Ara hem de veure i quantificar l’import de les ajudes per veure com li poden donar cabuda. No hem arribat encara a aquest estadi”, va emfasitzar el ministre.

A banda del Pas de la Casa, l’altra zona prioritària d’acció serà el que el Govern ha definit com el sector central, que engloba des de l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella fins a la part de Vivand, a l’avinguda Carlemany d’Escaldes-Engordany, i també inclou Na Maria Pla (Fener Boulevard). Tota la zona, va dir Camp, “s’ha d’homogeneïtzar i unificar”, al mateix temps que s’ha de “diversificar més la composició comercial”, ja que segons va manifestar en aquesta àrea actualment hi ha “moltes botigues iguals”.

En aquest sentit, Hebert va detallar que un dels objectius és convertir la part alta de l’avinguda Meritxell, de la plaça de la Rotonda a Pyrénées, en una zona de botigues de luxe, mentre que la resta d’aquest eix central ha de ser de marques de gamma mitjana i mitjana-alta.

D’altra banda, aquesta part central també inclou els sectors complementaris que són la part alta d’Escaldes, el centre històric d’Andorra la Vella i Riberaygua i travesseres. Per Camp, aquestes àrees han de trobar el seu tret diferencial com poden ser les activitats culturals, que actualment ja s’estan oferint tant a la part alta d’Escaldes com al centre històric de la capital.

Pel que fa a la resta de parròquies, el ministre va indicar que s’ha de potenciar el comerç de proximitat i l’esportiu.

ACCIONS

Creació del Consell Andorra Shopping que estarà compost per un comitè format pel ministre de Turisme, el gerent d’Andorra Turisme, els cònsols, la Cambra de Comerç i la Confederació Empresarial, i tindrà com a missió tant implementar com desenvolupar el pla.

Projecte de vocació turística i de lleure que està marcat per la creació de The Cloud, el Museu Thyssen, el casino, l’espai multifuncional, el parc d’aigües braves o el pla d’infraestructures verdes.

Potenciar les activitats culturals és un altre dels objectius del Govern per atreure més turistes que després poden anar de compres.

Atreure marques noves, així com proposar-los espais d’acord amb les seves expectatives.

Els accessos fronterers s’han de millorar, així com potenciar les connexions aèries perquè puguin arribar més visitants.

Programa de fidelització pel sector, perquè els compradors repeteixin.

tracking