treball

El Servei d'Ocupació busca donar una atenció més personalitzada

El personal passarà d'oferir un perfil gestor a un tècnic consultor amb l'objectiu d'adaptar-se a la situació laboral actual

El ministre d'Afers Socials, Interior i Justícia, Xavier EspotM. B. / ANA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El personal del Servei d'Ocupació passarà d'oferir un perfil gestor a un tècnic consultor amb l'objectiu d'adaptar-se a la situació laboral actual, ja que segons ha explicat el ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, fins ara es treballava des de la urgència per oferir mecanismes a persones en situació de desocupació, “que eren molt nombroses”, i en canvi ara, es donarà una atenció més individualitzada, tant als desocupats com a les empreses que ofereixen un lloc de treball.

El ministre, juntament amb la secretària d'Estat d'Afers Socials, Ester Fenoll, ha presentat el projecte de millora del Servei d'Ocupació que té com a objectius facilitar la inserció laboral mitjançant la millora de l'ocupabilitat del demandant d'ocupació i connectar el teixit empresarial andorrà amb els demandants d'ocupació.

També ha donat a conèixer cinc programes de foment de l'ocupació com són el de la contractació indefinida en el sector privat, el de l'ocupació i la formació en el sector privat, el de l'ocupació en zones geogràfiques allunyades, el de millora de l'ocupabilitat mitjançant el sector públic, i un de foment de la contractació i la formació pràctica en el si de l'empresa dels joves actius de 16 a 20 anys.

Finalment, Espot també ha explicat la voluntat del Govern d'Andorra de posar en marxa una estratègia per a la inserció laboral de les persones amb discapacitat. Actualment hi ha registrades 578 persones amb discapacitat en edat laboral (entre 16 i 64 anys) que suposen un 1% de la població andorrana, i unides a les 3.168 persones amb una invalidesa de la CASS (4,1% de la població), suposa que els destinataris d'aquesta estratègia augmenten fins als 3.746, un 4,7% de la població.

tracking