Torres assegura que l’heliport només es farà al terreny d’Encamp

Torres diu que si no ho fa al terreny prop de FEDA “difícilment prosperarà en un altre indret”

49152.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Govern considera el terreny d’Encamp situat entre la central de FEDA i una formigonera a la sortida del túnel de les Dos Valires l’emplaçament ideal per ubicar l’heliport nacional. I tant ho considera que ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va assegurar que “si el projecte d’heliport nacional no prospera en aquests terrenys, difícilment podrà prosperar en un altre indret”. És a dir, que per Tor­res, el d’Encamp “és l’últim pla que té el Govern per fer un heliport”. I ho és, va dir, perquè té molts punts a favor, ja que “no hi ha afectació per a les persones perquè no hi ha gent que hi resideixi, els veïns de la zona ho veuen bé, està en una zona industrial pura i en un lloc cèntric i ben comunicat”. Amb tants punts a favor, va insistir, si no pot prosperar a Encamp quedar clar que “la voluntat de tot el poble és que no hi hagi un heliport nacional”. I només pensa en aquest terreny, malgrat que, va indicar, “des que va sortir aquesta possibilitat hem rebut vàries ofertes de privats per ubicar l’heliport nacional”. Torres va fer aquestes declaracions després de comparèixer davant la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanisme del Consell General i a preguntes dels periodistes va explicar que malgrat que el projecte de l’heliport a Encamp “és gairebé embrionari”, el Govern ja ha parlat amb els propietaris del terreny i s’han començat a mirar les afectacions urbanístiques. El ministre va indicar que en un termini de 3 o 4 mesos, un cop estiguin realitzats els informes, se sabrà si l’heliport és viable en aquesta parcel·la. A partir d’aquí s’haurà de fer un pla parcial per alliberar el terreny, el propietari haurà de cedir la parcel·la i es declararà el projecte d’interès nacional. Una cessió que serà gratuïta i un projecte que incorporarà un concurs d’idees que es farà en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes. El Govern encara no ha fet cap demanda per escrit al comú d’Encamp per instal·lar l’heliport. “Es farà quan tinguem tots els informes que avalin que la infraestructura és viable en aquella zona”, va explicar el ministre, que va recordar que els pressupostos d’enguany de l’executiu incorporen una partida d’un milió d’euros per a l’heliport, amb un plurianual per a l’any que ve d’1,5 milions. “Si tot va bé, estarà fet l’any vinent”, hi va afegir.

Equipaments no sensiblesEl Govern ha decidit que publicarà una llista d’equipaments no sensibles, per donar resposta a la voluntat dels comuns d’emetre informes vinculants sobre cessions de terrenys per a qüestions sensibles com podria ser l’heliport. “Hem optat per fer una llista en positiu perquè tothom estigui còmode”, va indicar Torres, que va aclarir que per tirar endavant els que no hi estiguin s’haurà de demanar un informe vinculant al comú respectiu.

UN ERROR EN PERITAR LA COBERTA DE L'EDIFICI INTERCEUS N'ELEVA EL PREU A 166.000 EUROS

El ministre d’Ordenament Ter­ritorial, Jordi Torres, va comparèixer davant la la comissió legislativa de Política Territorial i Urbanística per informar els consellers generals que un error en el peritatge de la coberta de l’edifici Interceus n’ha apujat el preu de sortida en el concurs per adjudicar la propietat de 106.000 a 166.000 euros. El Consell General va aprovar el gener passat la declaració d’alienabilitat de la coberta, que l’Estat va adquirir l’any 1993 amb l’objectiu d’ampliar el pati de les escoles de Ciutat de Valls, per poder subhastar-la. I ho va fer fixant la superfície en 482 metres quadrats, quan en realitat són 593. Torres va voler informar en persona els parlamentaris de l’error comès. Els consellers generals de l’oposició van demanar al ministre que es torni a debatre a la Cambra la cessió. Finalment es va acordar que el Govern presentarà un informe jurídic extern sobre la qüestió, que avaluarà si és necessari que es torni a debatre. El grup parlamentari liberal, d’altra banda, va posar en dubte l’alçada de l’edifici que, segons quina sigui, permetria al comprador edificar a la coberta una o dues plantes. Es farà un nou peritatge per saber-ho.

tracking