Andorra Turisme preveu un creixement de gairebé 32.000 turistes durant aquest estiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aquest és l’objectiu marcat per Andorra Turisme de cara a la campanya d’estiu 2016, que s’ha presentat aquest dijous al matí als Cinemes d’illa Carlemany. En aquest sentit, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha explicat que malgrat venir d’un estiu 2015 “excepcional” en què es va assolir un creixement d’un 19%, aquest any, amb quatre esdeveniments de nivell mundial, “creiem que es podrà assumir el creixement fixat inicialment”. Pel que fa a les nacionalitats, Camp ha precisat que el mercat francès és el que presenta una major previsió de creixement, ja que tal com ha indicat, “estem fent molta pressió comunicativament des de fa uns anys i encara tenim camí per recórrer”.

D’altra banda, Camp ha recordat que “encara patim amb el mercat rus”, però també ha celebrat que es preveu un creixement “moderat” en mercats com l’alemany, que han de permetre començar a captar més turistes de cara als pròxims anys. En relació a l’afluència per mesos, Camp ha comentat que exceptuant el mes de juliol en què s’espera una arribada important de turistes gràcies a la celebració del Tour de France -un augment del 6,4% respecte a l’any passat-, per la resta de mesos -juny, agost i setembre- s’ha previst un percentatge d’augment d’entre el 2 i el 3%.

Quant a l’explicació de la campanya de comunicació d’enguany, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha confirmat que des del 15 de març ja s’ha iniciat al Regne Unit, els Països Baixos, Bèlgica i Alemanya, mentre que a França s’iniciarà el 13 d’abril i a Espanya el 3 de maig. A més, Budzaku ha detallat que aquest any s’efectuarà una campanya especial, concentrada de l’1 de juny al 30 de setembre, a la costa catalana per tal de captar excursionistes que, aprofitant l’atractiu de compres o el Cirque du Solei, puguin passar un dia al Principat. Finalment, la directora de màrqueting d'Andorra Turisme, Noemí Pedra, ha recalcat que el pressupost total destinat en comunicació per aquest any és de 2,1 MEUR i ha afegit que “una de les prioritats és treballar diferents nínxols de mercat", ja que tal com ha indicat, “no podem pensar que captarem als turistes oferint un únic producte”.

tracking