Els vols regulars a la Seu s’ajornen fins al maig

Andorra Airlines s’estrenarà el 30 d’abril amb un trajecte a Madrid al qual afegirà el de Porto

48060.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cap de setmana del 30 d’abril i l’1 de maig és l’escollit per Andor­ra Airlines per estrenar-se a l’aeroport d’Andorra-la Seu. No serà fins al maig que la companyia aèria catalana iniciï els vols regulars a la infraestructura, un mes més tard del que va anunciar quan va presentar el projecte el passat febrer a Andorra la Vella. Ho farà amb només dues de les quatre rutes previstes: les que uniran l’aeroport d’Andorra-la Seu amb els de Madrid i Porto. El vol a la capital d’Espanya serà el que servirà de preestrena per Andorra Airlines el darrer dissabte d’abril. Aquell dia l’avió, encara de lloguer, de l’empresa portarà al matí viatgers procedents de la capital d’Espanya a la Seu d’Urgell. A l’aeroport català embarcaran les persones que hagin decidit fer el trajecte en sentit contrari. Diumenge a la tarda, el vol sortirà de l’aeroport d’Andorra per anar a Madrid i tornarà de la capital espanyola fins a la Seu d’Urgell. Es tractarà d’un primer vol de presentació abans de posar en marxa la primera fase de les operacions d’Andorra Airlines a l’aeroport. Ho indica el president de la companyia, Jordi Soriano, que assegura que al maig i en caràcter setmanal hi haurà dues rutes en funcionament. Les que uniran l’aeròdrom amb Madrid i Porto. La segona fase s’ampliarà amb dos noves destinacions: Palma i París. La que està donant més maldecaps a la companyia aèria és la de la capital francesa. El seu desig és operar amb l’aeroport Charles de Gaulle i ara mateix encara està amb negociacions per tancar els eslots, és a dir, les hores per aterrar i enlairar-se. Quant als bitllets per a les primeres dues rutes, Soriano explica que “començarem venent-los a la nostra web i en agències de viatges de la zona”. El següent pas serà treballar amb dues de les tres plataformes de vendes de bitllets d’avió més grans del món com podrien ser Amadeus o Worldticket. Els preus, que sempre seran per trajecte, encara no estan tancats, però en el cas de la ruta a la capital espanyola estarien entre els 100 i els 130 euros per bitllet. Andorra Airlines arrencarà els vols amb avions llogats i amb tripulació mixta, és a dir, una part serà de la companyia arrendatària de les aeronaus i la resta de la pròpia empresa catalana. “Els nostres plans de tenir avions i tripulacions pròpies segueixen endavant”, indica Soriano, que afegeix que en el termini d’un any ja tindran les seves pròpies aeronaus. En un termini de dotze mesos volen adquirir dos avions dels models ATR42 i ATR70, amb capacitat per a 40 i 70 passatgers, respectivament. Al 2018 la flota arribarà a quatre aeronaus amb la intenció de tenir-ne cinc un any després. Tots els avions seran de darrera generació i comptaran amb la tecnologia per poder fer aproximacions mitjançant tecnologia GPS en condicions de poca visibilitat. Respecte al desitjat sistema d’aproximació, el president d’Andorra Airlines explica que “fa una setmana em vaig reunir amb la direcció general d’Aeroports de la Generalitat de Catalunya i no es va parlar res del GPS”. Tampoc es va comentar res respecte a la possibilitat d’abalisar la pista de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell per poder operar vols nocturns. “Quan comencem a volar, la infraestructura ja treballarà en horari d’estiu i es podran operar vols fins a dos quarts de nou de la tarda sense cap problema de visibilitat”, recorda Soriano, que diu desconèixer quan arribarà l’autorització del ministeri de Foment espanyol perquè els avions que vulguin aterrar a l’aeroport d’Andorra ho puguin fer utilitzant el sistema d’aproximació GPS. Mentre arriba, Andorra Airlines manté l’interès a afegir al més aviat possible la destinació Londres a la seva oferta i una mica més a llarg termini vols a Alemanya, Bèlgica, Holanda i Itàlia.

tracking