47923.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Barrera de seguretat de la carretera en males condicions o excés de velocitat en una via secundària amb molt desnivell, molts revolts i una velocitat limitada a 20 quilòmetres per hora? Qui té la culpa d’un accident que va provocar ferides greus al conductor i que va comportar una factura de reparació del vehicle sinistrat per un valor de 18.841 euros? Per a la secció administrativa del Tribunal de Batlles, primer, i per a la sala administrativa del Tribunal Superior, després, la culpa és de tots dos, tot i que discrepen en el percentatge de responsabilitat de cadascun dels afectats: l’administració, per una banda, i el conductor, per l’altra. Els fets jutjats van succeir el 13 de novembre del 2009 arran d’un accident de circulació que va passar al quilòmetre 5,4 de la CS-101, la car­retera de la Comella. Sis anys després, el Tribunal de Batlles condemnava al Govern en considerar-lo responsable parcial en un 80% del sinistre, recaient la resta de la culpa en el conductor. La sentència obligava l’administració a satisfer 4.784 euros a la víctima de l’accident i 9.504 a l’asseguradora que va haver de fer front a la reparació del vehicle sinistrat. El cotxe es va precipitar per un revolt de la carretera després de topar amb una barana de seguretat que no va fer el servei per al qual havia estat instal·lada i va cedir després del cop. Víctima i Govern van presentar recurs davant del Superior en creure injusta la sentència. El conductor en considerar que no era coresponsable de la caiguda, ja que la precipitació va tenir lloc únicament i exclusivament al defectuós estat de la barana, i que la depreciació del 35% que es va aplicar a la factura de la reparació per l’antiguitat del vehicle no era fonamentada perquè es tractava d’un cotxe adquirit en la condició de clàssic. Tampoc estava d’acord en les quantitats dictades pels perjudicis dolós i de lleure que considerava que eren superiors. El Govern demanava la desestimació íntegra de la sentència en argumentar que no s’havia provat la falta de servei respecte a la deficiència de la barrera de seguretat i que la culpa era del conductor, que circulava massa ràpid. Subsidiàriament demanava pagar només els 4.784 euros per les lesions sofertes. La decisió del Superior ha estat força favorable al Govern, a qui ha reduït la responsabilitat de l’accident del 80% al 40%. Així, l’administració de l’Estat haurà d’indemnitzar amb 2.392 euros el conductor i amb 7.536 més la companyia asseguradora del vehicle.

tracking