Una franquiciada del país es querella per estafa contra la cadena Opencel

Una afectada d’Andorra entre la trentena que han denunciat per estafa l’empresa Opencel

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Entre els 27 exfranquiciats d’Opencel que s’han sumat a una querella col·lectiva contra l’empresa i la seva propietat hi ha una dona d’Andorra, que va mantenir el negoci obert un parell de mesos a Andorra la Vella, temps, relata, que va constatar que no es complia el que li havien promès. Per explicar la situació remet a l’advocat català David Perales, que la representa a ella i a la resta d’afectats, i que denuncia que la pràctica d’Opencel, un negoci d’estètica low-cost nascut el 2010 a Espanya i que també s’ha expandit a Portugal, consisteix en lucrar-se captant franquiciats amb enganys i falses promeses. Un dels hams per captar franquiciats, indica el lletrat, és prometre que la franquícia es pot obrir a cost zero. Però “és fals”, va assenyalar, perquè qui obre l’establiment ha d’assumir les obres d’acondicionament del local i també una comanda inicial de producte. “Omplir la botiga i entregar la clau això és una franquícia a cost zero”, va afegir. L’advocat també denuncia que la rendibilitat del negoci que es promet està molt lluny de la realitat. Va assegurar que entre els afectats n’hi ha que han tingut promeses de facturació que oscil·len entre els 6.000 i els 10.000 euros mensuals i “acaben fent caixes miserables” que els obliguen inclús a posar diners de la seva butxaca, assegura. L’oferta estrella d’Opencel és un paquet de cinc serveis per 30 euros. Cinc serveis al preu d’un, diu la promoció. A la pràctica, assenyala Perales, això obliga a dedicar molt de temps a un únic usuari de manera que és impossible aconseguir la xifra de clients que també estableix el pla de negoci de la companyia. Tanmateix, “la clientela pot voler només un servei concret” però, afegeix, les condicions passen per no poder modificar preus o vendre altres productes. Opencel també ofereix formació però, denuncia el lletrat, es resumeix “en dues hores via Skype” de manera que les persones amb experiència encara se’n poden sortir però “n’hi ha d’altres que no saben fer ni fotodepilació”. Una altra de les denúncies dels afectats és que precisament se’ls va entregar maquinària de fotodepilació “no homologada per la UE i de segona mà”. La querella criminal, va indicar Perales, va ser acceptada a tràmit fa uns dies per un tribunal de Màlaga, una de les ciutats espanyoles on està radicada l’empresa. Denuncia, a més, les tàctiques de la propietat que amenaça amb denúncies als exfranquiciats i els demana sumes importants de penalització per haver trencat el contracte. S’ha constituït una plataforma d’afectats i a través de xarxes socials s’està fent públic el que els afectats consideren un gran engany. Segons la pàgina web de la companyia hi ha uns 400 establiments operatius però els afectats asseguren que no queden més de 200.

tracking