Andorra Airlines volarà a París,?Madrid, Palma i Porto a partir de l’abril

Pretén transportar 24.000 passatgers el 2016 i ampliar els trajectes a cinc destinacions més

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La companyia catalana Andorra Airlines té previst operar de manera regular a l’aeroport d’Andor­ra-la Seu a partir de l’abril. Ho farà, en un primer moment, amb avions llogats que tindran la base en aquesta instal·lació i connectarà la Seu d’Urgell amb els aeroports de Madrid, Palma de Mallorca, Porto i Charles de Gaulle a París. Un cop la infraestructura tingui els permisos necessaris (depenen del ministeri de l’Interior espanyol) per operar vols de fora de l’espai europeu Schengen, té previst un cinquè vol a Londres. A mitjà termini, la intenció d’Andorra Airlines és fer vols regulars a quatre països més: Alemanya, Bèlgica, Holanda i Itàlia. L’aerolínia es va presentar ahir oficialment al centre de congressos d’Andorra la Vella i el seu president, Jorge Soriano, va explicar que preveuen realitzar 500 operacions a l’aeroport al llarg del 2016 i transportar 24.000 viatgers. L’operativa serà de dos vols setmanals a Madrid i d’un, també per setmana, a la resta de destinacions. Els preus mínims dels bitllets per trajecte oscil·laran entre els 102 euros que costarà el vol a la capital d’Espanya i els 264 a Londres. “No serem una companyia de baix cost”, va indicar Soriano, que va explicar que Andorra Airlines oferirà “un servei personalitzat al viatger”. Malgrat que encara estan esperant l’autorització d’Aviació Civil per poder operar, els vols no es retardaran ja que utilitzaran les llicències de l’empresa que li lloga les aeronaus per fer-ho. Els plans de la companyia passen per adquirir abans que acabi l’any dos avions dels models ATR42 i ATR70, amb capacitat per a 40 i 70 passatgers, respectivament. El 2018 la flota arribarà a quatre aeronaus amb la intenció de tenir-ne cinc un any després. “Actualment les característiques de l’aeroport fan que hi hagi un límit operatiu de sis avions”, va dir. La inversió inicial de l’empresa per adquirir els dos primers avions serà de 45 milions d’euros, un capital que es pretén ampliar fins a 60 per adquirir la tercera aeronau el 2018. Tot i que els primers mesos treballaran amb avions de lloguer, Andorra Airlines vol que tant els pilots com la tripulació formin part de la plantilla de la companyia per treballar-hi un cop les aeronaus siguin pròpies. Els aparells es llogaran mensualment i portaran el logotip de la companyia aèria. Tots els avions seran de darrera generació i comptaran amb la tecnologia per poder fer aproximacions mitjançant tecnologia GPS en condicions de poca visibilitat. Segons va explicar el director general d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela, un cop el ministeri de Foment autoritzi l’ús d’aquest sistema (no cal fer cap inversió econòmica) les aeronaus ja el podran fer servir. Andorra Airlines també voldria operar amb avions de nit. La pista de l’aeroport no està abalisada (no té il·luminació) i fer-ho sí que comportaria un cost per a la Generalitat. Candela va assenyalar que no es farà fins que no hi hagi una demanda d’aquest tipus d’operacions. No va descartar, en el futur, una segona terminal si el nombre de vols ho requereix. No s’haurà d’invertir, però, per acollir vols de fora de l’espai Schengen. La infraestructura compta amb les instal·lacions necessàries i només cal l’autorització del govern espanyol, encara en funcions.

CAP MINISTRE ASSISTEIX A LA PRESENTACIÓ

Malgrat que estava anunciada la presència dels ministres Francesc Camp i Jordi Alcobé a l’acte de presentació d’Andorra Airlines, finalment cap d’ells hi va anar. “La intenció inicial era anar-hi, ja que fa mesos que hi ha relació amb el president Jorge Soriano”, va explicar Camp al Diari, que va afegir que “fa uns dies vam saber que ell estava implicat en el cas Mercuri [de corrupció urbanística a Catalunya] i vam decidir que per part de Govern no era prudent assistir-hi”. Al final de l’acte, al qual sí que hi va assistir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, Soriano va treure importància a la no presència de cap representant del Govern: “Respecto la seva decisió, però de les 34 peces del cas Mercuri, estic investigat en vuit i cinc han estat sobrevingudes. No tinc cap judici pendent”.

tracking