Tocat pel ‘cas Volkswagen’

Un usuari aconsegueix matricular el seu Passat després de tenir-lo dos mesos i mig al garatge. El mateix dia que el va importar des d’Espanya el Govern va prohibir la matriculació de vehicles amb el motor afectat pel frau de les emissions.

46213.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El cas dels motors manipulats del fabricant alemany ha tocat de ple aquest jove andorrà, que durant més de dos mesos i mig ha tingut el vehicle guardat al garatge per la impossibilitat de matricular-lo. “El vaig comprar a Espanya a través d’una empresa de compravenda del país, i vaig tenir tanta mala sort que el cotxe va arribar a Andorra el mateix dia que el Govern va prohibir les matriculacions de vehicles amb motor EA189 EURO 5”, el 7 d’octubre, relata. El cotxe va passar els tràmits duaners el mateix matí, però Carvalho no va arribar a temps per fer efectiva la matriculació. “Vaig portar tota la documentació a Govern per matricular el cotxe, però dos dies després em van informar de la mesura que s’havia adoptat, i que calia esperar que Volkswagen aportés alguna solució”, explica. “Quan vaig importar el vehicle ja es coneixia la polèmica, però no hi vaig donar importància i no vaig arribar a pensar que Andorra aplicaria tantes restriccions”, hi afegeix Carvalho. Després d’exposar el seu cas a l’executiu, i d’insistir sobre l’excepcionalitat del seu cas, el jove va aconseguir el certificat de matriculació el 31 de desembre. “He passat molt neguit perquè durant aquest temps m’han anat donant allargues, sense cap garantia que finalment pogués utilitzar el cotxe. Aquest ha estat el millor regal de Nadal que podia tenir”, bromeja, ressaltant que durant aquests mesos “m’he espavilat com he pogut, movent-me sobretot amb la moto”. Carvalho ha decidit afegir-se a la querella criminal contra Volkswagen impulsada per l’Associació de Perjudicats d’Entitats Financeres (APDEF), amb la intenció de rebre una compensació econòmica pels perjudicis patits. Paral·lelament, també està en llista d’espera per reparar el vehicle. “És una intervenció molt senzilla, perquè només s’ha d’actualitzar el software”, comenta. “Ara caldrà veure si el motor acaba perdent potència, però el més important és que ja tinc el cotxe.”

tracking