Jordi Urbea

“La IA ha arribat per fer un canvi brutal a la nostra vida”

Responsable de la transformació digital de la companyia a Barcelona i també de la creació del hub internacional a Customer Engagement & Data d’Ogilvy a Europa. Ahir va fer una conferència a MoraBanc parlant de l’impacte de la IA en la publicitat.

Jordi Urbea, CEO d'Ogilvy BarcelonaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Com veu el futur de les agències de publicitat a Espanya?

Estem en un bon moment. La situació en què està Europa és bona i crec que estem en un moment creativament dolç, ja que fem una bona feina. No hem recuperat els estàndards de qualitat que teníem en el seu dia quant a la creativitat superespectacular, però estem en el bon camí.

Quines són les noves tendències del màrqueting?

La gran tendència és tot el món de la intel·ligència artificial. És una tendència en l’àmbit mundial i ha arribat per fer un canvi brutal a les nostres vides.

I de la publicitat?

La gran missió de la publicitat és seduir-te. Com diu un creatiu nostre: “Hazme reír, hazme llorar o wow.

Què és el que enganxa els espectadors?

Sens dubte, tocar la part emocional de les persones. Tots actuem per emocions, n’hi ha de més racionals i d’altres més irracionals.

Hi ha publicitats molt llargues, a vegades és excessiu.

Sí, però això anirà caducant. Ara imagina’t que en aquests vuit minuts comencen a sortir únicament coses que són del teu interès, llavors pensaràs: “Que bé que hagin tractat coses que m’agraden.” Hem de personalitzar els anuncis amb els temes d’interès de cada persona.

I això com es fa?

Gràcies a totes les dades que les persones deixen a les xarxes socials. Es va recollint i emmagatzemant la informació per fer-la servir en el moment més idoni. Tota aquesta informació la poso en una batedora i hi poso eines d’intel·ligència artificial que permeten generar missatges molt més ràpidament i em permeten generar vídeos a mida.

La publicitat actual està ajustada al que els espectadors necessiten?

Està força adaptada, però hi ha canals que no es poden adaptar com, per exemple, la televisió. En canals socials ja es comença a ajustar molt millor. El que ja podem fer, i n’estem fent proves amb diversos clients, és fer tot el seguiment de la traçabilitat del teu comportament.

S’ha de fer un ús ètic de les dades?

Sempre, amb tot el que tingui a veure amb la intenció de modificar la teva ètica o moral hem de ser molt curosos. Com a agència mai treballem amb cap partit polític, per exemple.

Es mantindrà l’essència de la publicitat amb l’aparició de la IA?

Sí, la idea creativa l’ha de fer una persona. La ment humana té molt a dir i molt a fer.

tracking