Israel Martínez

“Hem estat preocupats per les temperatures”

Va fer els primers passos en el món de l’hoteleria des de baix. Graduat en Turisme per la Universitat Complutense de Madrid, va passar de grum a dirigir Plaza Hotels & Resorts. Fa dos anys que viu a Andorra

Israel Martínez

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’establiment que dirigeix ha estat guardonat com el millor hotel d’esquí d’Andorra pels World Ski Awards. Com rep el reconeixement?

Malgrat estar enmig d’una ciutat, a l’hivern rebem molts esquiadors i rebem el guardó amb gran il·lusió. Es tracta d’uns premis que s’atorguen en l’àmbit mundial i el fet que ens hagin escollit per segon any consecutiu és un orgull.

Quin encaix tenen les mesures d’estalvi energètic amb el servei de qualitat?

Hi ha situacions delicades perquè quan un client visita un establiment no pot passar fred ni calor. S’ha de buscar el barem mitjà perquè no afecti la qualitat del servei, però tampoc malbaratar. L’avantatge és que es tracta d’una mesura mundial i el client estarà més predisposat a entendre que estem compromesos amb aquesta eficiència.

Andorra fa temps que aposta per rebre turisme de qualitat.

S’està fent una aposta ferma com a destí premium. Andorra és un destí tan summament important que hi ha una estratègia per a hotels amb menys estrelles, però també un nínxol de mercat premium que està a l’ordre del dia. El país compta amb aquest tipus de client.

Com encara la temporada d’hivern després que ahir finalment nevés i que algunes pistes hagin anunciat que potser obriran aquest cap de setmana?

Amb molta il·lusió. Tenim un hotel a peu de pistes molt condicionat per la temporada d’hivern. Que hagi nevat és una gran notícia. Som un destí de neu i, d’alguna manera, les últimes setmanes hem estat preocupats per les temperatures. Afrontem la temporada amb ganes de rebre els primers clients.

El turista que reben també és d’última hora en un hotel de cinc estrelles?

Diria que el sector hoteler fa anys que és així. Potser la pandèmia ho ha accentuat. Ara el client no té por a reservar a última hora perquè sap que tindrà un lloc on allotjar-se. Això passarà mentre no tornem a les ocupacions d’anys anteriors, quan s’havia de ser previsor.

Es tornarà a aquelles ocupacions?

Crec que aquesta tendència canviarà de cara al 2023. Ara hi ha un lleuger canvi, sobretot en dates conflictives com Cap d’Any o Carnestoltes.

S’han detectat nous mercats?

El turista de proximitat mai es va perdre. L’internacional s’està recuperant, però no hem detectat nous mercats.

I de Madrid?

Detectem una miqueta més de gent de Madrid. Inclús clients que havien deixat de venir i que estan tornant gràcies al vol.

tracking