Juan Carlos Salsas
"Hem de saber difondre la idea que a la Seu hi ha de tot"
Microeconomies a peu de carrer. El comerç és la seva professió de tota la vida. Des de la seva botiga pren cada dia el pols econòmic i social de la ciutat, i des de l’estiu és també el president de l’UBSU.
Ha anat com esperaven, la campanya de Nadal?
Tenim una gran varietat de comerços i per això és difícil fer una valoració global per a tots. A les botigues d’alimentació els ha anat força bé, però a d’altres sectors la campanya ha estat per sota de les expectatives. En general, diria que ha continuat la tendència dels darrers mesos.
Una tendència a la baixa?
L’any 2017 va començar amb una certa alegria, que es va anar mantenint fins la tardor si fa no fa. D’ençà del setembre, en canvi, el consum ha anat baixant. Hi ha un ambient estrany al carrer.
Per la situació política, vol dir?
Sí; la incertesa política sempre fa que la gent s’ho miri més abans de gastar en allò que no considera estrictament necessari.
La nova junta també va començar a la tardor. S’han vist afectats els projectes que volien endegar?
Vam començar una mica abans. A l’agost ja hi érem, i una de les primeres coses que vam fer va ser implantar un sistema de comissions per tal de poder treballar amb un marge de llibertat més ampli, sense que totes les decisions hagin de passar necessàriament per tota la junta, com es feia abans. Aquest sistema ja ha començat a donar els seus fruits, tot i que encara no s’ha reflectit als calaixos.
A banda del relleu en la presidència, la junta ha renovat tots els seus membres?
La meitat dels membres de la junta ja hi eren a l’anterior, i aporten una experiència molt valuosa; i l’altra meitat ha entrat de nou, i aporten iniciativa i decisió. Aquesta fusió és la clau del bon funcionament que estem tenint.
A la pràctica, en què es traduirà aquesta nova orientació?
Ja s’ha començat a notar al carrer. Volem transmetre la idea que el comerç de la Seu està viu, que la UBSU és a tot arreu i que fa coses per dinamitzar la ciutat. La campanya de Nadal n’ha estat un bon exemple, i per demà mateix [14 de gener] hem organitzat un Shopping Rebaixes, un diumenge de rebaixes diferent a la sala Sant Domènec. I en aquesta mateixa línia volem organitzar una iniciativa diferent cada mes, proposar noves fires...
Ja hi ha prou clientela per a tantes iniciatives?
Hem de treballar per arribar encara més a la nostra pròpia gent i a la d’Andorra, i perquè la que visita el Principat s’aturi a la Seu, de pujada o de baixada. Hem de saber difondre la idea que a la Seu hi ha de tot.
La promoció turística que fa l’ajuntament, ha tingut cap efecte en l’activitat comercial?
És innegable que la promoció de la ciutat genera un seguit d’activitats que directament o indirectament repercuteix favorablement en el comerç. L’important, però, és que l’ajuntament, l’UBSU, l’Associació d’Hostaleria, l’Associació d’Empresaris i d’altres associacions locals, trobem la manera de treballar conjuntament en la mateixa direcció, perquè en sortirem tots beneficiats.