Preparatius

Simulacre d’evacuació vertical a Pal Arinsal per garantir la seguretat de la Copa del Món de BTT

L’exercici es va realitzar al “Rock Garden” del circuit de descens (DH) del Bike Park, una de les zones més tècniques i exigents del traçat

Imatges del simulacre d'evacuació al Bike ParkPal Arinsal

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’estació de Pal Arinsal continua ultimant els preparatius per acollir, del 9 al 13 de juliol, una nova edició de la Copa del Món de bicicleta de muntanya (BTT). En aquest context, a finals de la setmana passada es va dur a terme un simulacre d’evacuació vertical amb l’objectiu de reforçar la seguretat dels corredors, el públic i els equips tècnics.

L’exercici es va realitzar al “Rock Garden” del circuit de descens (DH) del Bike Park, una de les zones més tècniques i exigents del traçat. La simulació, que forma part dels procediments habituals previs a la competició, va consistir en una evacuació amb helicòpter mitjançant el sistema de cabrestant vertical, per tal de posar a prova els protocols d’actuació en casos d’emergència greu en punts de difícil accés.

En l’operatiu hi van participar efectius del cos de bombers, membres de l’empresa Heliand i els bike patrols de l’estació. Aquest últim cos, creat per assegurar una resposta ràpida i coordinada davant qualsevol incidència, treballa conjuntament amb Pal Arinsal en la preparació dels dispositius de seguretat de la prova.

Preparatius intensius i seguretat reforçada

Els treballs de preparació continuen de manera intensiva amb el tancament temporal del circuit al públic, que permet dur a terme tasques de manteniment i neteja a les zones de seguretat. Aquestes accions tenen com a finalitat eliminar possibles obstacles naturals, com ara pedres o troncs, que podrien posar en perill els participants en cas de sortida de traçat.

A més, Pal Arinsal i el Centre de Coordinació d’Emergències d’Ordino (CECOR) estan definint i ajustant els protocols de seguretat per als dies de competició. Durant l’esdeveniment, s’activarà un ampli dispositiu de seguretat i assistència mèdica, amb la participació de la Creu Roja, el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS) i altres cossos especialitzats, preparats per intervenir amb la màxima eficiència.

tracking