Oriol Olm signa una brillant quarta plaça sub 20 a Valtellina
L’esquiador andorrà va acabar a només 45” del podi i ara és cinquè a la general

Oriol Olm va aconseguir ahir el millor resultat del curs.
Oriol Olm va aconseguir ahir una excel·lent quarta posició, en la categoria sub 20, en la prova individual de la Copa del Món de Valtellina, a Itàlia. Amb un temps d’1 h 40”15, l’esquiador andorrà va facturar una cursa fantàstica i va estar lluitant fins al final per ficar el cap entre els millors. De fet, va acabar a només 47 segons de la tercera plaça, la darrera del podi, que va ocupar l’italià Rocco Baldini, i a 3’46”9 del guanyador, el noruec Trym Dalset Lodoen, que va ser el millor amb 1 h 36’29”. El català Marc Ràdua va ser segon a 1’48”5 del vencedor de la prova.
Olm va explicar que “acabar a menys d’un minut del podi és per estar content amb la cursa”, i va afegir que “he estat batallant durant 1 h 40’ aproximadament per aconseguir entrar al podi, però ara toca seguir endavant per apropar-nos als millors”. L’andorrà va signar, així, el millor registre de la temporada, amb la quarta plaça a Valtellina, després de la sisena a Suïssa, la setena a la Comapedrosa i la vuitena i desena a les proves d’Adamello, a Itàlia. Olm està situat a la cinquena plaça de la Copa del Món a la classificació general de la categoria, amb un total de 417 punts.
D’altra banda, demà es disputa a Sierra Nevada (Granada) el Campionat del Món d’SkyRun, una modalitat que consisteix a córrer curses de muntanya però sobre la neu i utilitzant grampons. Per primer cop la FAM hi tindrà representació i el seleccionador, Fabrizio Gravina, ha citat Òscar Casal, Carlos Fernández, Lluís Sanvicente, David Méndez i Ariadna Fenés. Arnau Soldevila, finalment, no podrà assistir-hi per ser positiu en covid-19.