Fracàs en la venda dels drets televisius de la primera RFEF

La federació no pot vendre els drets televisius per 15 milions com volia i els clubs rebran menys del previst

Reunió sobre la Primera RFEF celebrada a Madrid durant l'abril.RFEF

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Quan només resten 18 dies per a l’inici de la Primera RFEF, la nova tercera categoria del futbol espanyol té moltes més ombres que llums, especialment en l’àmbit econòmic, un fet que pot afectar alguns dels clubs que disputaran aquesta divisió, entre els quals l’FC Andorra. Els principals entrebancs que està trobant aquesta competició són en l’àmbit econòmic i, especialment, en allò que concerneix als drets de televisió, que encara estan en l’aire i que suposaran un ingrés molt menor per a la federació espanyola i també per als clubs del que s’havia previst.

L’RFEF va treure a concurs els drets de la nova competició amb un paquet de tres cursos i per un preu mínim de 15 milions d’euros per temporada, que suposaria que cada club rebés una injecció econòmica de més de 300.000 euros, amb el convenciment que es podria superar aquesta xifra amb comoditat. La realitat, però, va ser ben diferent i només va presentar-se una oferta, de la plataforma d’streaming Footters, que tot just arribava als sis milions d’euros, menys de la meitat del que la federació tenia previst aconseguir, i no va haver-hi interès d’altres grups com Mediaset o DAZN, tal com s’havia comentat en un primer moment. Arran d’això, segons va informar el portal especialitzat en economia de l’esport 2Playbook, l’RFEF va impulsar un nou concurs per vendre els drets televisius eliminant l’obligatorietat de comprar la competició per un període de tres temporades i donant l’opció a l’operador de fer ofertes per un, dos o tres cursos.

El nou concurs acaba avui mateix, demà s’obriran els sobres amb les ofertes a la seu de l’RFEF, i l’ens federatiu tindrà deu dies hàbils (el 25 d’agost, només tres dies abans de l’inici de la lliga) per decidir quina de les ofertes guanya el concurs i serà la que emeti la Primera RFEF aquesta temporada. A més dels drets televisius, la Primera RFEF tampoc està atraient pel que fa a màrqueting i publicitat, ja que la federació tenia la intenció de tancar un contracte de patrocini que donés nom a la nova competició, fet que no s’ha aconseguit fins al moment. Els clubs van ser convocats a una reunió el 17 d’agost a la federació per conèixer més detalls del tema televisiu i de patrocinis.

Quatre equips sense inscriure

A més dels problemes econòmics de la Primera RFEF, la nova categoria també té ara en dubte la participació d’alguns equips, ja que a dues setmanes de l’inici no han pogut completar la seva inscripció a la lliga per no complir tots els requisits que assenyalen les bases de competició. Un d’aquests és l’Alcoià, que hauria de ser rival de l’FC Andorra al grup 2 de la Primera RFEF, i tampoc ho han pogut fer fins ara el Calahorra, la Reial Unió ni l’Extremadura, del grup 1.

L'RFEF APUJA LES AJUDES PER AL PROGRAMA 'IMPULSO 23'

Paral·lelament a la incertesa que genera la Primera RFEF, la federació espanyola va anunciar un augment proper al deu per cent de les subvencions als clubs en el marc del programa Impulso 23, que destinarà 25 milions d’euros als clubs de Primera RFEF. Segons les bases, cadascuna de les entitats podria rebre d’aquest programa uns 126.000 euros dividits en l’ajuda per professionalitzar el club (67.450 euros), desplaçaments (un màxim de 15.000 euros) i foment del futbol base (fins a 43.550 euros). A més, l’RFEF també preveu ajudes als clubs que disputin la Copa del Rei en funció dels desplaçaments, de les eliminatòries superades o del programa de drets audiovisuals.

tracking