Motociclisme
Xavi Cardelús fa un balanç satisfactori del primer mes de competició

Xavi Cardelús fa un balanç satisfactori del primer mes de competició
Xavi Cardelús va fer un balanç positiu del primer mes de competició tot i l’inici atípic i atapeït d’aquesta estrena. En aquests primers 30 dies, el pilot ha disputat fins a sis curses de dos campionats diferents, una situació gens habitual en circumstàncies normals.
A l’Europeu de Moto2, Cardelús ocupa la sisena posició de la general després de les quatre primeres curses (dues a Estoril i dues a l’Algarve), on va aconseguir dues cinquenes posicions, un sisè lloc i una retirada. Sobre aquest certamen, va assegurar que “les coses no han anat malament en la posada en marxa d’aquesta categoria i sense el trencament del motor a la primera de les dues curses de Portimao estaria més ben classificat al campionat”. A més, també va destacar el primer dels punts a millorar, les sortides, ja que “tant a Estoril com a Portimao vaig fe un ritme de cursa per estar lluitant pel podi, però a les dues o tres primeres voltes havia perdut opcions per no afinar més a la sortida”.
A més de l’Europeu, Cardelús ja ha corregut les dues primeres curses del Mundial de MotoE i és 13è a la general. El pilot s’estrenava en aquest campionat de motos elèctriques i un dels punts complicats va ser l’adaptació, tal com va reconèixer: “Va ser un pèl complicat al principi perquè el pilotatge de les dues motos no té res a veure.” Sobre el balanç de l’estrena al Mundial, el corredor va afirmar que “és bo tot i que encara podria ser millor i ho serà a mesura que avanci la temporada, tingui la moto molt més per la mà i m’adapti més be a la intensitat de la classificació i les curses”.
Cardelús torna a la córrer el 29 i 30 d’agost a l’Europeu de Moto2.