motociclisme

Cardelús sortirà de la penúltima posició al Gran Premi del Japó

L’andorrà va millorar els seus registres amb una volta ràpida d’1’53’’870

Cardelús sortirà de la penúltima posició al Gran Premi del JapóCRT

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Xavi Cardelús sortirà avui a la 31a posició de l’engraellat del Gran Premi del Japó que es disputa avui al circuit de Motegui. L’an-dor­rà va millorar ahir els seus temps respecte als entrenaments lliures, i el que encara és més important, va acabar amb millors sensacions que no pas divendres. “Volta a volta, he anat polint detalls de pilotatge per adaptar-me a aquesta pista”, explicava.

Al volant de la Kalex de l’equip Marinelli Snipers, Cardelús va aturar el cronòmetre en 1’53’’870, fet que li va valer per evitar l’últim lloc de la graella i el va situar a una diferència de poc més de tres segons respecte la pole position, que va firmar l’italià Francesco Bagnaia.

Cal destacar que si bé a les sessions prèvies a la classificació, la pluja va afectar els pilots i especialment un Cardelús que rodava per primera vegada al traçat nipó, la jornada d’ahir els va permetre rodar amb més llibertat, ja que les condicions meteorològiques eren favorables. En aquest escenari, el pilot andorrà es va trobar més còmode i sobretot, va poder conèixer amb més profunditat el circuit. Ell mateix reconeixia en declaracions posteriors que aquest fet havia influït en el seu rendiment durant tot el cap de setmana. “El fet d’haver tingut la pista en millors condicions que ahir [per divendres] ens ha permès rodar força, un fet important per a mi, ja que una vegada més, corro en un circuit on no havia estat mai. En condicions normals, crec que el temps que he fet als lliures del matí ja el podria haver tingut ahir, però la pluja ens va fer la guitza i contra això no s’hi pot fer res”.

De cara a la cursa d’avui, no preveu un Gran Premi gens fàcil per als seus interessos, i ho justificava basant-se en el fet que Motegui és un circuit que exigeix obrir gas i aturar la moto en sec en moltes ocasions en una mateixa volta. “La primera part d’aquesta pista és molt d’Stop&Go i t’obliga a aturar la moto amb força i obrir gas molt ràpid per no perdre temps als revolts.”

Per acabar, Xavi Cardelús no s’amagava i era clar a l’hora de descriure la seva tornada al Campionat del Món de Moto 2 després del gran resultat obtingut a l’Europeu del cap de setmana passat. “Demà [per avui] tocarà patir molt sobre la moto i aprofitar el warm up per mirar de continuar millorant-la”.

tracking