Francisco G. Paramés

“El més difícil és tenir temperament per invertir”

García Paramés Sosté que a Anglaterra s'estan produint preus interessants arran del Brexit

“El més difícil és tenir temperament per invertir”

“El més difícil és tenir temperament per invertir”J. L. S.

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Trenta anys dedicats a la gestió d’inversions en borsa han aportat a Francisco García Paramés l’experiència per formar la seva pròpia empresa. Gestiona 2.600 milions i té un contracte d’assessorament amb Crèdit Andorrà. Aquest dimarts va oferir una conferència a la capital sobre la inversió en valor.

En què consisteix?

Consisteix a aplicar una actitud empresarial a la inversió en borsa. Nosaltres comprem una acció si ens agrada tota la compa-nyia i si demà la poguéssim comprar sencera. Ho fem a un preu raonable.

Com s’aconsegueixen rendiments sostinguts?

Comprant bones companyies a bon preu i esperant que el mercat ho acabi reconeixent. És molt obvi però la realitat és aquesta.

Per què són més adequades les inversions a llarg termini?

Per què a curt termini pot passar qualsevol cosa. En canvi a llarg termini pots aprofitar-te de les bogeries temporals que succeeixen en poc temps i comprar coses que estiguin infravalorades sempre que tinguis capacitat per esperar.

Actualment en què s’ha d’invertir?

Nosaltres estem trobant valor en companyies no habituals perquè el mercat no està barat.

I on incideixen?

Estem incidint a Anglaterra, que arran del Brexit és un país on la gent no inverteix, llavors s’estan produint preus interessants.

Quines qualitats ha de tenir un bon gestor o inversor?

S’ha de tenir la capacitat de valorar bé una companyia. En canvi el més difícil és tenir temperament per invertir. Per exemple, actualment invertir a Anglaterra quan ningú ho vol fer pel Brexit requereix una certa temprança i un temperament que ho faciliti.

Ara l’inversor és més conservador?

Depèn. Normalment el client es torna més agressiu quan guanya diners i quan té pèrdues és més conservador. És el contrari del que s’hauria de fer, però som humans i vivim en cicles d’eufòria i de bloqueig.

Què ha canviat en els seus trenta anys de trajectòria?

Ara tenim més mitjans per obtenir informació i per accedir al coneixement, però l’essència del problema, que és trobar un bon negoci a un bon preu, és la mateixa.

Quina és la clau per avançar?

La clau és intentar mantenir el caràcter necessari per fer el contrari del que fa la resta i encertar-la.

tracking